Kan ik een scooter permanent schorsen zonder te slopen?

Ik heb een scooter aangeboden gekregen waar ik mijn sleutel ervaring mee kan verbeteren maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik dit moet behandelen. De bedoeling is dat hij op mijn privé terrein staat en niet meer op naam staat maar ook niet gesloopt hoeft te worden.
Wie kan mij hier meer informatie over geven?
Ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.7K
tinus1969
4 jaar geleden
Deze scooter is dus nooit meer rijvaardig?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee hij hoeft nooit meer de openbare weg op maar wil hem niet verplicht slopen

Antwoorden (1)

Zoals jij het je voorstelt, gaat dat niet. Het kenteken is maximaal 3 jaar te schorsen. Daarna kan de schorsing worden verlengd.

"Als u besluit uw brommer voor langere tijd niet te gebruiken, dan kunt u deze schorsen. Tijdens de schorsing hoeft u niet te voldoen aan de WA-verzekeringsplicht. U moet wel zelf uw verzekering opzeggen.

U kunt uw brommer voor 1, 2 of 3 jaar schorsen. Een schorsing gaat direct in. Het is niet mogelijk een datum in de toekomst aan te geven. Na de door u gekozen schorsingsperiode loopt de schorsing automatisch af en moet u direct weer voldoen aan de voertuigverplichtingen. U kunt ook de schorsing verlengen."
Het alternatief - om het kenteken van je naam te kunnen krijgen - is slopen of verkopen.
Toegevoegd op 21 april 2019 20:36: tekst
Computoon
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ schorsen of slopen maakt qua financiële consequenties ook geen verschil?
Computoon
4 jaar geleden
Dat maakt wel verschil. Drie jaar schorsen (2019) kost eur 33,30 en de schorsing 3 jaar verlengen ook. Minder jaren schorsen en minder jaar verlengen kost minder. Voor "slopen" rekent het RDW geen kosten.