testen ze ook je snelheid als je een wok hebt gekregen voor je uitlaat?

hallo, ik heb een wok op mijn brommer gekregen omdat ik een te harde uitlaat had, maar tuurlijk heb ik hem ook opgevoerd. dus nu is mijn vraag... kijken ze bij de keuring ook hoe hard ie gaat als het alleen om de uitlaat gaat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
"Uw bromfiets wordt gekeurd op de permanente eisen. Dit zijn eisen die gesteld worden aan verkeersveiligheid en milieu, zoals bijvoorbeeld geluidsproductie."
Om geluid te meten zal hij wel op een rollerbank geplaatst worden.
Als dan ook blijkt dat hij te hard loopt kan hij niet goedgekeurd worden.
Inekez1
5 jaar geleden
"maar tuurlijk heb ik hem ook opgevoerd." Ja natuurlijk kijken ze daar óók naar. Elk onderdeel van je brommer wordt gecontroleerd bij een herkeuring. Snelheid, geluid, verlichting, banden, etc etc. Los van die keuring: bedenkt wel dat je met een opgevoerde brommer NIET verzekerd bent. Als er iets gebeurd onderweg ga je daar jarenlang financieel de gevolgen van ondervinden (er even van uitgaand dat je zelf verder geen letsel oploopt). Er zal maar net een klein kind de weg oprennen als jij aankomt...

Antwoorden (1)

Bij de herkeuring wordt de gehele scooter gecontroleerd op de gestelde eisen. Ja, ook de snelheid wordt bekeken.

Citeer: "Uw bromfiets wordt gekeurd op de permanente eisen. Dit zijn eisen die gesteld worden aan verkeersveiligheid en milieu, zoals bijvoorbeeld geluidsproductie."