Hoeveel kost een scootervezekering?

Hoi, ik ben een jongen van 16 jaar en wil graag een vespa sprint kopen. Als ik zelf mijn premie probeer uit te rekenen kom ik uit op €550 minimaal per maand wat mij sterk lijkt. Ik woon rond het centrum van den haag en heb 0 schadevrije jaren. De vespa die ik wil kopen heeft bouwjaar 2017 en kost 3500 met assecoires 500. Ik wil hem graag all risk verzekeren. Weet iemand misschien hoeveel dit mij per maand gaat kosten??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat lijkt me dan weer weinig voor een all- risk dekking voor een 16 jarige zonder schadevrije jaren,
(Ook al was dat ook mijn eerste ingeving)
Inekez1
5 jaar geleden
-
Niet zomaar iets roepen, ronron. Als je heel even had gegoogled had je geweten dat het niet klopt.
ronron1212
5 jaar geleden
Dat is je premie per jaar

Het beste antwoord

Ik heb je gegevens uit de vraag ingevuld op de site van ANWB. Die organisatie verkoopt ook verzekeringen. Als geboortedatum 01-01-2002 meegegeven en je op het Binnenhof (2513 AA) laten wonen. Dan is de all-risk premie meer dan eur 400.- per maand.

Wat het zeer duur maakt, is het all-risk willen verzekeren. Met alleen WA is de premie bij verder vergelijkbare gegevens ruim eur 72.- per maand bij deze organisatie.

Schadevrije jaren, leeftijd en woonomgeving hebben ook een negatieve impact op de premie.

Tip: kijk op wat meer sites rond of denk erover iets "minder" te verzekeren. En een deugdelijk slot om diefstal te voorkomen.
Computoon
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Thx, denk dat ik dan maar een zip neem aangezien ik wel all risk moet verzekeren. Ik kan hem namelijk ook niet binnen in mijn huis stallen dus de kans is er dat ie gestolen word.
Inekez1
5 jaar geleden
+
Ga voor een goedkopere (oudere / minder snelle / minder mooie) scooter. Zeker bij all-risk verzekeren is de waarde van de scooter van invloed op je premie. Niet alleen omdat de verzekering méér moet uitkeren als jij je scooter kwijt raakt, maar ook omdat mooie, dure scooters nou eenmaal eerder gejat worden dan oude lelijke brommertjes. Daarbij komt, je bent nog jong en hebt nog helemaal geen rij-ervaring. De kans op een ongeluk (met daarbij schade aan jouw scooter) is veel groter dan wanneer je een paar jaar hebt gereden. Ook dat is van invloed op je premie.