Wat kan de oorzaak zijn van een niet-startende scooter?

Hi. Ik heb sinds eergister een tijdelijke scooter.
Eergister is er nog wat mee gereden en guster niet. Vandaag wou ik ‘m even starten, maar hij geeft geen kick.. Wanneer je probeert te starten dan gebeurt er letterlijk niks, alsof er een motor/accu in zit. Ik denk dus dat er geen stroom op zit, maar eergister is er ook nog prina mee gereden en dat zou de accu toch wel wat moeten opladen. Omdat het niet mijn scooter is maar een geleende van iemand die ff op vakantie is, heb ik geen zin om naar de scooterwinkel te moeten gaan en helemaa stuk te slaan aan allerlei reparaties die ze me zullen aansmeren. Iemand hulp/tips?

Heb kickstarten ook geprobeerd. Na 10 kicks begon de startmotor wel wat geluid te maken maar aan gaan wou hij niet.
Benzine is wel aan de lagere kant maar (naar mijn gevoel) genoeg om te starten.. tips?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is de accu misschien leeg?

Antwoorden (1)

Als je hem op contact zet, en je drukt op de startknop, dan zal er iets moeten gaan gebeuren.
Doet hij helemaal niets, dan is de accu leeg of defect.De beste remedie is, de accu een nacht aan de lader zetten en morgenvroeg eens kijken wat hij dan doet.
En zorg er voor dat hij zeker genoeg benzine heeft, en niet van: naar mijn gevoel heeft hij genoeg om er op te starten.......