Bestaan er oldtimers van scooters?

Mijn scooter is sinds 2002 op naam gesteld, nu zegt mijn vader dat een scooter en auto vaak vanaf 15 jaar leeftijd, meer waard worden, maar is dat ook vaak zo met een auto?

1.7K
TurfGraver
6 jaar geleden
Voor auto's spreken we vaak over oldtimer als deze 25 jaar of ouder is.
Sinds eind 2017 is dit 30 jaar geworden.
Bij bromfietsen (scooters?) en motors is (was) dit ook na 30 jaar.
De waarde zal afhangen van de conditie en de uniekheid (vraag en aanbod).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Vroeger (in de jaren 50-60) was dat zo omdatauto's toen nog in relatief lage aantallen geproduceerd werden. Als je daarvan nu een exemplaar in goede staat hebt, stijgt dat inderdaad in waarde. Naarmate meer mensen zich een auto konden veroorloven, werden de productie-aantallen vele malen hoger en is daarmee de waarde van 'moderne oude' auto's een stuk lager. een scoooter van 15 jaaroud zal weinig interesse trekken, tenzij je iemand kunt vinden die heel specifieke naar dat model op zoek is, maar dan nog zullen er genoeg in omloop zijn.

Het beste antwoord

Echte klassiekers zijn wel wat ouder. Dat ze meer waard worden begint niet zo heel erg bij 15 jaar, zeker als hij in zijn leven al gewoon gebruikt is.
Maar ik durf te wedden dat als je nu ervan afstapt, je er nooit meer op rijdt en je blijft 'm onderhouden en netjes opslaan, is 'tie over nog eens 15 jaar inderdaad dik veel geld meer waard! :-) En over 45 jaar (als 'tie 60 is), meer dan de aanschafprijs (al is het al door inflatie :-) ). Allemaal dus mits er nu dus nog niet zoveel mee gereden is en hij er nu nog in nieuwstaat uitziet en je moet hem je eerste deel van je leven met je meeverhuizen :-)
Voor auto's geldt gewoon hetzelfde verhaaltje en in meerdere mate voor zeldzame auto's.