wat moet ik doen met een scooter die 8 jaar stil staat, om hem weer veilig op gang te brengen?

k ga binnen kort een scooter kopen die al 8 jaar stil staat
het is een peugeot vivacity er staat pas 6500 km op de teller niet veel dus.
Nu is mijn vraag wat ik moet doen voor ik hem start, ik ga ervan uit dat ik wel eerst iets moet doen voor ik hem start aangezien er misschien nog oude bezine/olie in zit.
Heeft iemand nog tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
paulus811
6 jaar geleden
Waarom wil je juist DIE scooter kopen? Je hebt zo geen mogelijkheid om te kijken hoe goed de scooter is als deze rijklaar gemaakt is, want je kunt niet inschatten wat er wel en niet gerepareerd moet worden.

Antwoorden (2)

eerst nieuwe olie erin .
carburateur schoonmaken en alles goed nakijken .
Doe er ook een nieuwe bogie erin .
Haal de oude benzine eruit .
en doe er nieuwe benzine erin .
Alle rubbers controleren en zonodig vernieuwen .
Kijk de vering goed na .
En kijk verder alles na bv de kabels na .
En nog veel rijplezier .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hoe kan ik het best de oude benzine eruit halen?
en hoe moet ik de carburateur eruit halen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Trek het slangetje los bij de carburateur en de benzine loopt er dan vanzelf uit .
Je kunt het eerst proberen om de carburateur te laten zitten .
En als hij goed loopt dan is het toch oke .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
en als hij het dan niet doet???
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En als hij het niet doet : Kijk eerst of de bogie een vonk afgeeft .
Haal alle oude benzine uit de carburateur .
De carburateur goed schoonmaken en probeer de sproeiers door te blazen om te kijken dat de sproeier niet verstopt zit .
Kijk na het starten of de bogie vochtig is met benzine dan kun jij zien of de carburateur goed schoon is en niet verstopt zit .
Even een beurtje doen en nieuwe brandstof er in doen. Bougietjes indien nog goed even schoonmaken, anders vervangen. Alle rubbers even controleren ook even je V-snaar controleren. Scooter dynamo even controleren op vocht of vuil. Kijk even of je accu nog genoeg stroom heeft, anders even opladen of als het kapot is vervangen.

Succes