Ik ga morgen een tweedehands scooter kopen, kan ik die dan gelijk meenemen als ik het geld heb gegeven?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.7K
ronron1212
6 jaar geleden
Ja zorg wel even voor de verzekering voor je er mee gaat rijden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Moet ik dat daar terplekke regelen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, verzekering is handig, maar belangrijker is natuurlijk ook dat je het kenteken laat overschrijven op jouw naam. Dat kan online hier:https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Online-voertuig-overschrijven.aspx Of anders bij zo'n TNT postkantoor(saampjes)
ronron1212
6 jaar geleden
Het is niet alleen handig je mag niet rijden zonder verzekering.
dudemeister
6 jaar geleden
Nee voordien verzekering regelen dat die dus ingaat op de dag van de koop.
Je zal de eerste niet zijn die hem tegen een boom, auto zet.

Het beste antwoord

Nee, je moet naar een postkantoor om hem op jouw naam te zetten. Kost €10,- en dan krijgt je verkoper het vrijwaringsbewijs en de centen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voordat je ernaar toe gaat, moet je thuis al de verzekering geregeld hebben. ZONDER verzekering mag je sowieso niet rijden.
Samen met de huidige eigenaar ga je naar het postkantoor en laat je de papieren op jouw naam overschrijven (€9.98), online kan trouwens ook (bron)
Vrijwaringsbewijs dat je op het postkantoor krijgt is voor de verkopende partij, zijn bewijs dat de scooter jouw eigendom is en op jouw naam staat!

Let op: pas hierna , echt niet eerder , hierna betaal je de verkopende partij.
Gefeliciteerd!