Mijn brommer die normaal 50 km/h gaat met een 2e persoon achterop nog net niet 40 km/h waar kan dit aan liggen?

Zoals de titel al zegt gaat mijn brommer maar maximaal 40 km/h als ik iemand achterop heb. Als ik in mijn eentje rijd dan ga ik wel 50 km/h. Dit is best vervelend aangezien ik het verkeer achter mij hierdoor hinder.
Enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Je vervoert ineens gemiddeld 60-80 kilo meer op dat ding
TurfGraver
7 jaar geleden
Vermogen / gewicht ratio.
Als gewicht toeneemt maar vermogen niet zal snelheid uiteindelijk dus afnemen.
Utrecht
7 jaar geleden
Even een andere situatie: als jij op de fiets bent en iemand van 80kg achterop hebt zitten, trek je dan nog zo soepel op bij het stoplicht? Meer gewicht verplaatsen kost meer kracht. Ook voor een brommermotor.

Antwoorden (6)

Aangezien je brommer meer gewicht moet dragen, zal deze automatisch trager gaan rijden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mogelijk is de ontsteking en/of de benzinetoevoer nier optimaal afgesteld. Je zult inderdaad met twee personen op de brommer meer vermogen nodig hebben dan wanneer je er allen op zit. Als alles goed (optimaal) afgesteld is, mag dat wel een paar procenten schelen, maar toch geen twintig, zoals jij aangeeft.
7 jaar geleden
Waarschijnlijk is de sproeier iets te klein
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
begrenst op de uitlaat misschien ? Een buisje in de uitlaat gelast en die moet je eruit halen ( dan kan je ongeveer 10 kmh harder rijden , maar dat mag niet hoger worden als toegelaten ,anders krijg je een boete )
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zet op het motorblok een kleiner tandwiel op .
dan loopt de brommer iets langzamer maar heeft jou brommer wel
meer trekkracht .
Anders moet je jou brommer iets laten opvoeren .
Maar denk dan wel aan de max snelheid .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als de de snelheid over langere tijd langzaam afgenomen, is kan dit bij een 2tact brommer ook komen omdat de uitlaat verstopt raakt, door koolaanslag
Vaak klinkt het geluid dan ook wat gesmoord