Waarom gebeurd er niks meer als ik mijn bromfiets op contact zet en hem (elektrisch) probeer te starten?

Als ik mijn bromfiets op contact zet gaat het neutraal lampje niet meer branden, en de ignition doet ook niks (je hoort ook helemaal geen geluid dan). Als ik hem vervolgens start met de kickstarter gaat het neutraal lampje wel branden. De accu is nog maar 4 maanden oud. Weet iemand wat het probleem kan zijn (en hoe ik het oplos)?
Het betreft een Skyteam Ace 50 (4-takt)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
startrelais kapot...?

Antwoorden (1)

De kabelschoentjes of bekabeling zelf is waarschijnlijk niet goed aangesloten toen er een nieuwe accu werd geplaatst. Check de bekabeling, het kan zijn dat er een kabeltje uit de schoen is getrokken en loszit. De accu zelf kan ook de oorzaak zijn. Probeer deze eens een nachtje te laden met een druppellader.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ (maar, nog altijd, fatal error...) Ik zou inderdaad ook even beginnen met de snoertjes controleren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar goed, hij start wel met kickstarten, dus op zich lijkt dat wel goed te zitten, dus het lijkt alsnog de accu te zijn, of wellicht het laadsysteem.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Scooter moet een paar keer per week gebruikt worden om de accu op peil te houden als hij 1 week stil staat is de accu al leeg
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Dat heb ik nooit eerder gehoord. Ik heb herl wat jaren op mijn brommer gereden. En als die een week of twee stil stond was echt de accu niet leeg.