hoeveel km kan het mototblok van een zip 200 rijden voordat het kapot gaat?

De vraag zelf lijkt me duidelijk. Het gaat nu puur om het motorblok. Niet om eventuele schade door vallen of zo. Ook niet om de banden of de remblokken ect.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (2)

In dat geval ergens tussen de 30.000 en 40.000 maar dan zal er echt een revisie plaats moeten vinden !

Dat kost ongeveer 120 euro aan pakkingen en lagers ,nieuwe zuiger

In sommige gevallen een nieuwe cilinder
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het een viertaktmotor is kun je ervan uit gaan dat bij normaal gebruik rond de 25.000 km er iets 'groters' vervangen moet worden, zoals een krukas, cilinder, etc.
Als je hem altijd goed warm laat lopen, niet altijd vol gas rijdt en regelmatig onderhoud pleegt/laat plegen kan het ook zijn dat hij meer dan 30.000 km meegaat zonder problemen.
Het is een kwestie van geluk en hoe je ermee omgaat.