rijd een scooter zuiniger als hij begrenst is?

Lijkt me niet, aangezien ze in beide gevallen hoge toeren maken. Maar ben toch benieuwd.

Toegevoegd na 1 dag:
Het gaat om een Vespa LX 50.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4K

Antwoorden (3)

Ja, als een scooter begrensd is maakt hij minder toeren, wat resulteert in een lager brandstofverbruik.
9 jaar geleden
Dat ligt er aan hoe de scooter begrensd is !

Als je alleen een variobegrenzer monteert zal de scooter een hoger toeren tal aannemen en dus meer brandstof verbruiken dan als er ook een begrenzer in de uitlaat zit

Als je een begrenzer in de uitlaat monteert en de begrenzer van de vario er uit haalt

Zal hij zuiniger lopen dan met allebei de begrenzers
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt eraan of deze in vario en/of uitlaat begrensd is. Het is wel zo dat scooters standaard onbegrensd uit het buitenland geïmporteerd worden. Zo rijden ze dus in eerste instantie het soepelst. In Nederland worden ze begrensd op 45km.
Qua brandstofverbruik; hoe harder je rijdt, hoe meer benzine je verbruikt over dezelfde afstand. Dus als je 10km rijdt verbruik je hierin meer benzine als je hard rijdt, dan wanneer je zacht rijdt.