Turbo erop... Electronische injectie inbouwen. Doen tegenwoordig alle auto fabrikanten. Dan nog een snelle uitlaat. Dubbele bougie erin en 4 kleppen per cylinder. Moet lukken lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangezien deze vraag in de categorie bromfietsen staat ga ik uit van een 50cc bromfiets blok.

Er zijn een paar stappen om een viertakt op te voeren (eigenlijk ontgrenzen)

Haal de varioring eruit, hierdoor zal je bromfiets lekkerder lopen en je wint er ongeveer vijf kilometer per uur op. Dus je zal ongeveer 55 gaan. Als je nu harder wilt moet je de cdi begrenzing weghalen, afhankelijk van jou scooter kan je je cdi ontgrenzen of moet je een nieuwe kopen zonder begrenzing. Afhankelijk van welke cdi je koopt kan je tot 65 km/h halen.
Wil je nog harder dan moet je de overige begrenzingen zien te vinden. Die zijn niet allemaal in elke bromfiets te vinden. Voorbeelden van de overige begrenzingen zijn luchtfilter begrenzing, carburateur begrenzing en gaskabel begrenzing. Deze overige begrenzingen bij elkaar leveren je ongeveer 5 km/h extra op. Nóg harder? Dan moet je onder delen vervangen zoals andere variateur of iets betere carberateur. Al met al kan je tot 80 km/h gaan.

Wees er wel van bewust je niet harder mag dan 45km/h van de politie en hier wordt regelmatig op gecontroleerd dmv een rollerbank.
Ook dekt de verzekering geen schade gemaakt met een opgevoerde scooter!

Mvg.