Is een medepassagier verantwoordelijk voor schade bij een brommer?

Ik ging pas met een paar vrienden een scootertocht maken. Ik zat toen eerst bij iemand achterop, waarop we later in de avond uitgleden. Er was op het eerste gezicht geen schade zichtbaar, de bestuurder waarbij ik achterop reed daarna niet zo hard meer waarop iemand anders vroeg of ik anders bij hem achterop kwam zodat we sneller konden doorrijden. Ik stemde daarmee in, en we vervolgde de tocht. De volgende dag krijg ik een berichtje van de persoon waarbij ik het laatst bij achterop zat, dat er een gat zou zijn op zijn brommer zat bij de plek waar ik heb gezeten en ook dat er een flinke scheur zat. Ik vond dit nogal raar omdat ik geen gekke dingen deed achterop de scooter en we ook niet gevallen waren, wel was hijzelf eerder op de avond een keer uitgegleden. Nu is mijn vraag dus ben ik hiervoor aansprakelijk? Of is het zijn eigen verantwoordelijkheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee jij bent niet aansprakelijk voor deze.schade , tenzij jij deze veroorzaakt hebt hetgeen jij tegenspreekt , plus het gegeven dat de eigenaar deze schade ook elders kan hebben opgelopen

Antwoorden (2)

Jammer voor hem, maar dat is helemaal zijn verantwoordelijkheid en niet voor de duo-passagier. Tenminste als de duo-passagier zich normaal heeft gedragen.
10 jaar geleden
Nee jij bent niet aansprakelijk tenzij de eigenaar de schade direct had opgemerkt . En de schade kan ook elders zijn ontstaan , of jij zou de de waarheid niet spreken