Doen de claxon en elektrische start van een scooter het niet door het ontbreken van de accu?

Ik heb een zip type 3 op het oog. Het is een tweedehands scooter van Marktplaats. Het is de scooter in de volgende advertentie:

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-puch/m684444179-mooie-puch-zip-4takt-snorfiets-blauw.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

De verkoper beweert dat de elektrische start en claxon het niet doen door het ontbreken van de accu. De knipperlichten, koplamp en het achterlicht doen het echter allemaal wel. Ik dacht dat deze het ook niet zouden doen als de accu ontbreekt.

Denken jullie dat ik de verkoper erop kan vertrouwen dat het defect van de claxon en elektrische start alleen ligt aan de accu. Zullen er geen andere oorzaken zijn?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (4)

Zoals u zelf aangeeft werkt een knipperlicht, startmotor en claxon op de batterij. Zonder batterij werkt niets elektrisch.
Wat die man u probeert wijs te maken klopt helemaal niet.
Persoonlijk zou ik die niet vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat dacht ik dus ook maar hoor ook verhalen dat het koplamp en het achterlicht door de motor wordt geactiveerd. Alleen van de knipperlichten zou ik niet weten. Maar volgens u klopt het helemaal niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ALLES werkt met de accu en als de motor draait dan neemt de alternator over en laadt de accu ook nog eens op.
Als het een eerlijke verkoper is vraag hem om de batterij te vervangen en te bewijzen dat ie gelijk heeft.
Als ie dat niet wilt doen dan weet u genoeg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb even op die link gekeken en daar is alleen sprake van dat de elektrische starter het niet doet omdat de batterij kapot is.
Het klopt dus wel dat enkel de batterij vervangen moet worden om dit euvel op te lossen.
Hier is geen sprake van de claxon zoals u aangeeft !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja idd, alleen alle lichten doen het wel volgens de verkoper, kunt u dit verklaren? want volgens u zou niks het toch moeten zonder accu of begrijp ik dit nu verkeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de motor af is en de accu kapot of eruit dan werkt niets elektrisch TENZIJ de motor met de kickstart gestart is en draait. Als de motor loopt dan maakt de alternator stroom die dan alles kan doen werken. Wat de verkoper wil zeggen is dat het allemaal werkt en in orde is maar dan wel met lopende motor of een batterij welke intact is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke top bedankt voor je antwoorden! Dus jij denkt dat alles wel in orde is. Met kickstart doet alles het inderdaad gewoon. Behalve de claxon dan. Denk je dat dit een groot duur probleem is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat zal wel een goede koop zijn, trouwens waar haalt u het probleem met die claxon vandaan, ik zie daar niets over in die advertentie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat heeft de verkoper mij vertelt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij zei dat dit met een nieuwe accu ook verholpen zou zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, dat wil zeggen dat die het niet meer doet maar dat is nu echt geen zware kost. Hoeveel, maximaal een paar tientjes.
Aan de hand van de beschrijving is het een prima puch, alleen de accu moet vervangen worden.
Uiteraard kan als de motor met dynamo draait [als hij is aangeduwd of met mechanische startkrik] dan zal alles wel functioneren, maar anders doet niets het.
Verder kun je garantie stellen als het toch mis is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
met kicken is die in één keer aan, het gaat mij er alleen even om of er niet veel meer aan de hand kan zijn dan alleen het ontbreken van de accu. Omdat alle lichten zoals ik heb beschreven het wel gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kan het nog zo zijn dat de accu nog voldoende stroom levert voor de lampjes, maar niet voldoende om te starten.
De lampjes moeten wel feller gaan branden als je de motor start, want dan kan het zo zijn dat de dynamo geen goede laadstroom levert.
Dan sta je voor hogere onkosten.
dit klinkt lochies er zit meestal een accu in een scooter als er elektrische start op zit puur om stroom op te slaan oom je startmotor te laten werken als je motor eenmaal loopt heb wekt je dynamo stroom op waardoor je lichten en claxon werken ik heb een tomos thuis daar zit geen accu maar mijn lampen en claxon werken wel dus ik denk dat het klopt en anders start je hem en dan weet je het zo :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Interne Dynamo van de scooter heeft genoeg stroom als hij zo'n 2000 toeren draait om de normale verlichting en knipperlichten te laten werken. De startmotor en de Claxon vragen een piekstroom. Een accu kan deze piekstroom leveren maar de interne dynamo niet. Het verhaal van de verkoper klopt.