Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Vespa lekt olie, wat is het probleem?

Het betreft een Vespa LX50 4T. Olie lekt alleen wanneer Vespa wordt gestart. Ik kwam er pas achter nadat ik aan het rijden was en de Vespa steeds ging stoppen na een korte periode.

Ik heb een foto bijgevoegd ter verduidelijking. Zoals je daar ziet, zijn er 2 'buisjes' los, moet dit of horen ze ergens in te zitten? Het is nu te laat om nog naar een garage te gaan. Alvast bedankt!

Ps. Dit betreft een 4T versie waarbij dus alleen de tank bij te vullen is via de buddy. Geen oliereservoir bij de buddy dus :p

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je zelf olie bijgevuld? Kan herinneren dat mijn scooter dit ook had, hij was "verzopen", omdat ik zelf teveel olie had bijgevuld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is je olieleiding kapot, als 'ie een poosje stil heeft gestaan heb je daar een grotere kans op. Lijkt op een soort van verkalking. Als je je scooter start pruttelt 'ie het eruit zeker? Succes met je tocht naar de garage!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij mij was een een slangetje kapot die ze binnen 5 minuten vervangen hadden, 10 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die slangetjes zijn volgens mij overloopjes!
En als er olie lekt zal er waarschijnlijk een pakking niet goed zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding