Gaan ze nog rijbewijs afschaffen voor snorfietsen/snorscooter ?

Dit vraag ik, omdat in nederland ook er mensen zijn die ook graag op snorfiets wil gaan rijden, maar juist lastig vind om brommerrijbewijs te halen. Ik zelf ben 29 jaar, en ik heb ook geen rijbewijs, en die brommerrijbewijs vind ik te duur en onzin vooral onzin voor snorscooter-snorfiets. En ook omdat ik helemaal geen 50 km/u scooter wil. Gewoon snorscooter die max 25 km u gaat. Gaat deze wetgeving nog veranderen? Je zult ongeloofelijk veel mensen blij maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Powergen
11 jaar geleden
Denk het niet, dit rijbewijs bestaat namelijk nog niet zo lang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop van wel voor snorfietsers .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat hoop ik heel zeker ook voor snorfietsers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal ook heel veel mensen blij maken door het autorijbewijs af te schaffen, dat is nog geen reden om het te doen.

Antwoorden (2)

Op dit moment zijn daar geen plannen voor in de regering. Ik zou niet weten waarom ze het zouden moeten afschaffen. Omdat jij het te duur vindt? Het is nog steeds goedkoper dan het rijbewijs halen voor een auto en ik wil geen mensen in het verkeer tegenkomen die niets van de verkeersregels snappen of hun voertuig niet onder controle hebben.

Verder bestaan er geen 50 km/u scooters.

Lees dit nog even uit de bron:
U heeft geen bromfietsrijbewijs nodig voor het besturen van een gehandicaptenvoertuig (scootmobiel, gemotoriseerde rolstoel en Canta), een fiets met elektrische trapondersteuning (e-bike) of bijzondere bromfiets (zoals de Segway).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rijbewijs afschaffen met als argument dat het duur is zal niet snel gebeuren.
De kosten vallen best mee als je het vergelijkt met de jaarlijkse kosten van je scooter...

Een rijopleiding maakt van bestuurders betere (veiligere!) bestuurders dus zal dit rijbewijs zeer waarschijnlijk niet afgeschaft worden.

(Een autorijbewijs is veel moeilijker en veel duurder, dus zullen nog veel meer mensen blij worden als dat afgeschaft wordt. 70 jaar geleden was dat tenslotte ook niet nodig :) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL je laatste alinea is slim bedacht haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo ken ik er wel meer ;-) Geachte Heer/Mevrouw, Hierbij wil ik u laten weten dat ik mijn abonnement op uw “Belastingdienst” op wil zeggen. Na een jarenlang lidmaatschap is mij gebleken dat de voordelen duidelijk niet opwegen tegen de nadelen.
De kosten van het lidmaatschap zijn doorgaans erg onvoorspelbaar en eerlijk gezegd heb ik het meestal ook te druk om de door u toegestuurde lectuur, die veelal niet echt duidelijk is en bijzonder veel tijd en energie van de abonnee vergt, te lezen.
Mede hierdoor lijkt een continuatie van een dergelijk abonnement in deze toch al dure tijden voor mij eigenlijk ook niet langer zinnig.
Hierbij verzoek ik u dan ook vriendelijk mijn gegevens per direct uit uw bestanden te verwijderen en mij niet langer te vervelen met uw duidelijk herkenbare enveloppen.
Eventueel toch nog toegestuurde facturen voor de periode na 01-01-2010 zullen dan ook niet meer worden voldaan. Abonneenummer ( door u ook wel sofinummer genoemd ) 123.45.678 Met Vriendelijke Groet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig iHave, ik heb altijd een groot respect voor mensen die zo kunnen schrijven!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Erg leuk en meteen ingepikt ;-)