Is een snorfiets een fiets met hulpmotor of een 'bromfiets'? En wat is het eigen risico bij een verzekering?

In de polis staat dat het eigen risico bij een bromfiets 200 euro is en bij een fiets met hulpmotor 50. Ik wil een snorscooter aanschaffen en vroeg mij af waaronder deze valt, onder de bromfiets met kosten van 200 euro aan eigen risico of onder de fiets met hulpmotor met kosten van 50 euro..? En wat bedoelen ze met eigen risico? Moet je dat vooraf betalen of naderhand?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Een snorfiets (zeg maar een brommertje met een blauw kenteken) valt onder de bromfietsen.

Een eigen risico wil zeggen dat als je claimt bij de verzekeraar dat je de eerste xxx euro in elk geval zelf moet betalen.