Is het praktijkexamen voor de scooter heel moeilijk? Waar moet je goed op letten en kun je je voorbereiden?

Graag antwoorden gebaseerd op feiten want meningen verschillen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.4K

Antwoorden (3)

Er is geen antwoord mogelijk, gebaseerd op feiten.

Wat voor de een moeilijk is, is voor de ander een eitje.

Niet alleen meningen verschillen, ook de mogelijkheden
om iets te leren, situaties in te schatten, adequaat te
reageren etc, dat verschilt allemaal per persoon.

Waar je op moet letten?
Gewoon alle regels zoals ze in het theorieboekje staan,
snelheid.
Goed en duidelijk laten zien dat je kijkt, links, rechts en in de spiegel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat je de borden onder de knie krijgt, dat scheelt enorm, Oefen op internet proefexamens (en een dagcursus theorie helpt ook als je uit het boek leert). Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Richelle vraagt naar praktijkexamen, Dutchess.
Proefexamens op internet helpen dan niet
in tegenstelling tot andere antwoorden vind ik dat het heel goed te doen is.
het slagingspercentage is ook vrij hoog

Waar je gewoon op moet letten is dat je met afslaan altijd kijkt
dus als je naar rechts gaat eerst linker spiegel dan rechterspiegel dan rechter schouder en dan richting
en als je de bocht maakt nog even een nacontrole over je schouder

je snelheid maakt niet echt uit als je maar veilig rijdt

ik heb 't examen zelf ook gedaan en gehaald
terwijl ik overal 45 reed (ook als je 30 mocht) dit is niet aan te raden maar ik deed het veilig dus was het ook geen probleem

tja en zorg gewoon dat je de verkeersregels kent maar daar heb je theorie voor gehad!

het gaat er gewoon om dat je met een scooter om kan gaan en dat je op een veilige manier van a naar b kan

succes met je examen!