Kun je op je 16,5 jaar al een autorijbewijs hebben?

Ik had gehoord dat je op je 16,5 jaar al een autorijbewijs kunt hebben en dat je dan ook al een brommerrijbewijs hebt. Is dat waar of niet? Of is het dat je op je 17e pas een autorijbewijs+brommerrijbewijs hebt?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan op je 16,5 beginnen met lessen. Voor je theorie en praktijk. Je mag echter pas een rijbewijs halen op je zeventiende. Ook aan dit rijbewijs zitten beperkingen, zo moet er als je rijdt altijd iemand naastzitten met minimaal 5jaar rijervaring. En die nog nooit( of bijna nooit) verkeersovertredingen herft gemaakt. Een scooter en autorijbewijs zijn en blijven waarschijnlijk gewoon gescheiden dus je moet 2x lessen voor de twee.

Groet,

Xzezz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat kan niet. Want je mag pas beginnen met rijlessen als je 16,5 jaar oud bent. En afrijden kan vanaf je zeventiende verjaardag. Met zo'n rijbewijs B voor de auto hoef je dan inderdaad geen apart bewijs meer te halen om brommer te mogen rijden.