hoe lang rij je over 18 km met de scooter?

ik heb zelf een scooter 45 km p/u.
in de zomervakantie wil ik een rit maken van 18 km,
maar mijn vraag is hoe lang rij je over 18 km?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
133.3K
paulus811
11 jaar geleden
Het maakt nogal wat uit of je over een 18km lang fietspad rijdt of over de grachten van Amsterdam. Op deze vraag is geen zinnig antwoord te geven. En wat is nou een rit van 18km voor een scooter? Dat rij ik elke dag op een snorscooter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en op de fiets is het een goed uurtje fietsen.

Antwoorden (8)

Als je in één stuk vol gas gaat: 18/45*60 = 24 minuten
11 jaar geleden
Je scooter rijdt maximaal 45 km/u.
Je moet steeds stoppen, bijvoorbeeld bij het oversteken.
Reken daarom op een gemiddelde snelheid. Bijvoorbeeld 30 km/u.

Die 18 km, is dat hemelsbreed? Of volgens een routeplanning?
Als het hemelsbreed is, doe er dan 25% tot 40% bij.

Reken dus op 18(km) / 30 (km/u) = 0,6 u ofwel 36 minuten.

Toegevoegd na 7 uur:
Oh, ja: die symbolen als km en u en km/u kun je behandelen als je bij algebra hebt geleerd.
Dat betekent ook, dat die p in p/u fout is. Deze fout is uit Amerika komen overwaaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
normaal een 250minuten

Toegevoegd na 35 seconden:
normaal een 25 minuten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kun je iets meer info geven. Welk land en hoe zijn de wegen? als het gewoon een mooie rechte geasfalteerde weg is of een bergweg met zand etc..

Toegevoegd na 1 minuut:
reken op een gewone weg op ongeveer een half uurtje...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is in en rondom de stad van utrecht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ken Utrecht niet echt maar reken op een half uurtje met stoplichten en stoppen enzo.
Ik rij zelf enorm veel, normaliter rij ik gemiddeld 34 kilometer in een uur, als het een onbekende weg is. Dan moet je toch wat voorzichtiger rijden en vaker om je heen kijken.

Op een bekende weg kom ik eerder tegen de 41 kilometer per uur.

Als het binnen een stad is of veel binnen de stad, dan moet je gemiddeld een tot anderhalve minuut stil staan voor ieder verkeerslicht dat je tegenkomt.

Al met al zul je hoe dan ook een half uur onderweg zijn, het kan maar een paar minuten schelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met stadskernen onderweg ongeveer drie kwartier.(daar mag je ook maar 30)
Recht toe, recht aan ongeveer 1/2 uur.
Wel ben je in een stad met een scooter sneller dan een auto, de reden waarom pizza's met scooters worden gebracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
36 minuten. je rijdt gemiddeld 30km/uur, dat is 0.5 km per minuut. 36 x 0.5 = 18
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang je over 18 km rijdt met een scooter hangt af van verschillende factoren, zoals de snelheid van de scooter en de omstandigheden op de weg. Als richtlijn kan worden aangehouden dat een gemiddelde scooter een snelheid van ongeveer 45 km/u kan halen. Hierdoor zou je ongeveer 24 minuten nodig hebben om 18 km af te leggen. Als je nog een bromfietsenverzekering zoekt, neem dan een kijkje op Zeker.com om gemakkelijk bromfietsenverzekeringen te vergelijken.