Hoe kan een snorscooter harder dan 25 gaan?

Ik heb gehoord dat een snorscooter 25 mag gaan, maar soms zie ik mensen waarvan de snorscooter 40 ofzo gaat zonder dat ze 'm opgevoerd hebben. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.5K

Antwoorden (9)

Kan mischien met een andere tandwielverhouding maar dan verlies je aan kracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke tandwielen bedoel je asske?
paulus811
11 jaar geleden
is ook helemaal niet waar.
Het kan zijn dat ze er grotere wielen op hebben geschroefd. Hij zal er dan langer over doen om op snelheid te komen, maar gaat uiteindelijk wel sneller. De rollerbanken van de politie merken ook dat snorfiets sneller gaat dan is toegestaan (25 kmpu idd) en word dit door de politie dus ook als opvoeren beschouwd.

Andere opties om sneller te gaan zonder hem op te voeren is van een berg af of windkracht 11 in je rug :p

Ik heb me ooit laten vertellen (weet dus niet of het zo is) dat als je kerosine (vliegtuig brandstof) in je tank doet, hij dan een paar minuten super snel is. Alleen na die paar minuten kun je dan de complete motor naar de oudijzerboer brengen. Niet echt bevorderend voor je spaarvarken, maar wel leuk als het werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf pas nog een scooter gekocht en die ging 45 km/h, niet tweedehands maar gewoon uit een scooter winkel/garage. Het is volgens mij normaal bij de scooter speedfight 2 en 3, dat ze iets harder gaan omdat dit ook zware scooters zijn. Een vriend van me kocht zo een goedkopere piaggo zip van maar 80 kg en hele kleine wielen en die ging maar 30 op zijn max. Dus ik denk dat het daar aan ligt. Owja, de meeste scooter handelaars voeren hem voor je op, als je hem maar koopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het meest gemakkelijke wat er is om
Je scooter op te voeren door de Vario Ring eruit te halen. Dit is de begrenzer die op de scooter zit, en is er binnen 20 minuutjes gemakkelijk uit te halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Precies, het enige en juiste antwoord. De meeste scooters worden opgevoerd door de vario ring eruit te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
binnen 5 minuten bedoel je
Een snellere uitlaat erop monteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste snorscooters worden opgevoerd door de varioring te verwijderen. Dit is binnen een paar minuten geregeld. Tweede optie is om de CDI (het electronische regelkastje) te vervangen door die van een gewone scooter. Derde mogelijkheid is een uitlaat met minder weerstand. Een combinatie van deze mogelijkheden maakt dat een snorscooter uiteindelijk wel 70km/u kan halen. Slim is dat overigens niet, een klap tegen een stoeprand is dan niet meer op te lossen met een aspirientje.
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Ah er is weer een minkukel actief op GV.
Een scooter wordt wereldwijd gemaakt voor ongeveer 80 km/h maar omdat ze in nederland geen 80km/h mogen begrenzen ze op 45km/h door prop in de uitlaat, vario ring en eventueel CDI begrenzing.

Bij blauw kenteken (25km/h) is het precies hetzelfde ze worden geleverd op 25km per uur maar ontgrens jij hem gwn een beetje door bovenstaande punten dan rijd hij al snel 45-50 km/h (dus zo moeilijk is het niet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de typegoedkeuring wordt de scooter aangeboden bij de RDW. Die instantie geeft de goedkeuring voor deze scooter in het algemeen.
Als er in de vervolgmodellen scooters worden geproduceerd die wel in de tolerantie vallen kunnen ze soms harder dan 25 km/u temeer daar ze in originele staat gebouwd zijn voor 70km/u
Een paar honderdste millimeter speling op de begrenzers levert al gauw veel snelheidswinst op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of ze lopen standaard te hard of het ligt aan de omgeving : Wind berg af etc .

als jij een zelfde scooter hebt als iemand en hij gaat 40 en jij 25 is hij opgevoerd