Hoeveel kost een scooter verzekering?

Scooter waarde: 900 euro
Leeftijd: 16
Een Yamaha Aerox 45 km
Bouwjaar:2000
Gewicht:100 kilo

Ik wil dat mijn scooter verzekerd is tegen diefstal, als ik zelf tegen een paaltje aanrijd, als ik tegen een ander voertuig aanrijd en als ik aangereden word.

Hoeveel kost mij dit per maand? En per jaar?

Moet ik ook wegenbelasting betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het licht aan de verzekering die je wil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat mij niet vertellen dat jouw aerox ook echt 45 loopt xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem begrenst :) hij rijd 77. Overigens kun je prima lezen wat voor een verzekering ik wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, dat is een goeie. Heb een tijdje gebruik gemaakt van een eurobegrenzer. Erg handig voor als je de rollerbank op moet, maar zo een 3.5 mm jack wil wel eens opvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trol: Er is een antwoord gegeven met een link. Je geeft aan dat dit een bagger antwoord is maar waarom? Een scooter uit 2000 is het niet waard om te verzekeren tegen diefstal en WA-Allrisk. Jij betaald per jaar waarschijnlijk meer premie dan de scooter nog waard is.

Antwoorden (1)

De kosten van een WA scooterverzekering zijn afhankelijk van het merk, type, bouwjaar en de plaats waar je woont. Dit laatste komt doordat er bepaalde gemeentes een grotere kans bestaat op schade. Daarnaast is dit verschil er ook bij diefstal etc.

Om te bepalen wat de kosten zijn van een verzekering, kun je naar de onderstaande link gaan. Een scooter kost geen wegenbelasting.

Toegevoegd na 45 seconden:
Overigens zijn de kosten ook afhankelijk van de soort scooter. Is het een snorscooter of een 45 km/h scooter (of zelfs een andere variant).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik vermeld in de beschrijving..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even zelf invullen dan? Ik ben niet jou boekhouder, daarnaast is het kenteken mij niet bekend, en wil ik deze ook niet weten. Daarnaast ken ik je woonplaats niet, die ik OOK niet wil weten. Gewoon even zelf invullen en je komt er wel uit.