hoe oud moet je voor een mini motor zijn?

en wat kost dit ongeveer? (ik ga gewoon in een bos rijden) het hoeft niet een hele goede te zijn maar wel eentje voor +- 5jaar gebruik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De mini motoren zijn verboden in openbaar gebied. De politie neemt ze in beslag en je krijgt een forse boete. Je bent niet verzekert mocht je er een ongeluk mee veroorzaken. Dus, skip je plannetje. Tenzij je er natuurlijk op een prive-trerrein mee kunt rondrijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu, ik zou er als wandelaar en natuurliefhebber niet blij mee zijn en alles in het werk stellen om je vroeg of laat te grazen te (laten) nemen. Vergeet niet dat je schade veroorzaakt en de natuur verstoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee, maar zelfs al zou die niet veel kabaal maken, geloof maar dat ik en anderen er niet blij mee zullen zijn om jou tegen te komen op je mini motortje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, mountainbikers zijn ook erg ambetant. Maar ik neem aan dat die mensen met honden de dieren ook niet los laten rondlopen door het bos? Dat mag immers ook niet en dan vraag je het dus aan de verkeerde mensen (mensen die zelf ook iets in dat bos doen wat verboden is). Maar even losstaand van de schade die je teweegbrengt en de verstoring van de natuur, kan ik me ook goed voorstellen dat mensen die er met kleine kinderen wandelen niet blij mee zullen zijn als jij met je als dan niet knetterende motortje over het pad komt aanstuiven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zucht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Hmmm, deze is wat vrolijker: Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenwijs zijn is mij ook niet vreemd! Tschüss!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje voor het goede antwoord. Je zal boetes krijgen voor verzekering, niet hebben van een kenteken, crossen in het bos etc. De minibike wordt in beslag genomen en vernietigd. Al met al ben je een paar honderd euro verder en je bike kwijt.
En er hoeft maar 1 wandelaar het irritant te vinden en de politie te bellen en daar komen ze wel voor hoor. En anders bv staatsbosbeheer welke ook een bevoegdheid hebben je staande te houden.

Andere antwoorden (1)

18 jaar en in het bezit van een geldig motorrijbewijs. Vervolgens een mini motor aanschaffen welke is voorzien van een nederlands kenteken. Vervolgens informeren waar het is toegestaan om met een motor te rijden in de bossen. Elke andere legale mogelijkheid is er niet. Als je met mini motor een zogeheten minibike bedoelt zal je zien dat die bijna nergens te koop zijn met een NL kenteken.