Ik ben mijn kentekenplaat van mijn scooter verloren. Waar kan ik een nieuwe halen?

Ik heb al aangifte gedaan bij de politie, waar kan ik nu een nieuwe kentekenplaat halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.7K

Antwoorden (3)

Je zal eerst nieuwe papieren moeten aanvragen bij de rdw (www.rdw.nl) en met deze nieuwe kentekenpapieren (met een 1tje erop) kun je nieuwe platen halen bij diverse bedrijven. Google eens op kentekenplaten en plaatsnaam.
Een normale aanvraag duurt 3 weken. Een spoedaanvraag duurt 3 dagen maar dan moet je wel langs de rdw zoetermeer, veendam of den bosch. Vergeet niet je legitimatiebewijs en kentekenpapieren mee te nemen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de papieren heb ik nog wel.. Als je nieuwe papieren aanvraagt krijg je ook een ander kenteken toch? Ik hoef alleen een nieuwe kentekenplaat van tzelfde kenteken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kentekenpapieren zijn een onderdeel van het geheel. Als de papieren of platen weg zijn dan moet je altijd nieuwe papieren aanvragen. Check www.rdw.nl daar wordt alles op uitgelegd.
Hallo Aftershockz,

Zie hier het stappenplan:
Mocht je kentekenplaat gestolen/verloren zijn, hier een stappenplan:

1. Ga als eerste naar het politie bureau, en doe gelijk aangifte. Als iemand namelijk jouw plaat heeft gevonden/gestolen, kan hij/zij hem ook aan zijn brommer hangen en lekker jagen langs flitspalen. Wat ook belangrijk is de juiste tijd er bij te vermelden.

2. Als je van plan bent om op je brommer te blijven rijden haal dan een tijdelijk wit kenteken. Dit kun je doen waar je ook je kenteken heb gekocht. De meeste automaterialenzaken kunnen ook brommerkentekenplaten vervaardigen. Zonder kenteken rijden is bij wet verboden en wordt bestraft met een bekeuring van ¤ 90,-!!.

3. Nu ga je met je bewijs van aangifte naar het postkantoor. Je vermeld dat je je kenteken bent verloren en de medewerker geeft je de juiste papieren mee.

4. Je vult thuis de papieren in en stuurt het op naar RDW.

5. Het kan tot 10 dagen duren voor je je nieuwe kentekenpapieren in huis hebt. (In de tussentijd is het wellicht verstandig een witte kentekenplaat te gebruiken.

6. Je gaat (met je witte plaat) weer naar de "kenteken-boer" en laat je je nieuwe papieren zien, waarna hij er een stempel op zet. Vervolgens maakt deze een plaat voor je. Je moet wel je witte plaat weer inleveren

Totale kosten.
(prijzen verschillen per bedrijf)
15 tot 20 euro Tijdelijk kenteken (witte plaat).

29.95 euro Nieuwe kenteken papieren.

15 tot 25 euro Nieuwe kenteken plaat. Met een 1e erop.

Extra tip: Maak je kenteken met popnagels vast. Het scheelt je een hoop geld en moeite.!!!!!

Dit geldt ook voor verlies van je kentekenpapieren. Je hoeft echter geen witte plaat te kopen.

(prijzen verschillen per bedrijf)

Succes ermee,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi onderbouwd antwoord +
Ik heb dit gewoon bij de dealer geregeld. Die hebben een nieuwe aangevraagd bij de RDW en dergelijke. Zolang het kenteken maar op jouw naam staat, en het framenummer goed leesbaar is, is er niets aan de hand.