welk merk en type snorscooter/brommer is het zuinigst in benzine en onderhoud?

Ik wil er graag eentje eind dit jaar aanschaffen. Het liefst een die tot 25 km/pu snelheid kan halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik wil er boodschappen mee kunnen doen. Dus eentje waar ik kofferruimte in heb, of aan kan bevestigen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Dat ligt niet aan de soort brommer maar aan het motor blok. Een viertaktmotor is zuiniger dan een tweetaktmotor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, hahaha Bedankt daar kan ik wat mee. Ik heb er ook niet zo'n verstand van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooizo :) ik heb er ook geen verstand van dat is t enige wat ik weet
paulus811
12 jaar geleden
B16S, je hebt wel gelijk. Een 4takt loopt daarnaast mooier en stinkt niet omdat deze loopt op euro loodvrij en niet apart gemengd wordt met olie. Een 2takt doet dat wel en zorgt daardoor voor nare blikken voor het stoplicht omdat het ding zo stinkt. Een 4 takt is wel rond de 200 euro duurder dan een nieuwe 2 takt. Een 4 takt loopt ook mooier.

Andere antwoorden (6)

Solex. Zuiniger kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25 km/h haal je daarmee niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh haha! Ja daar kwam ik al achter toen ik het even op ging zoeken. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij gaat niet hard maar zuinig issie.
In jou geval zou ik voor een snorfiets dus gaan
Max 30km per uur geen helm
En je kunt er ook een mandtje bevestigen.
Voor je boodschappen

En voor onderhoud is er eigerlijk niet veel verschil
En een snorfiets verbruikt ook minder benzine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor een zip gaan: rijdt redelijk zuinig, heeft een buddy voor boodschappen en een 'tas ophangding' aan de binnenkant van je stuurkap, makkelijk op te voeren en zit lekker. Veel vrienden van mij hebben er een het is een redelijk goedkope scooter en ze (mijn vrienden) hebben er vrijwel nooit mankementen aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Viertakt en keuze tussen helm en zonder helm ook kan er makkelijk iemand achterop zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het alleen voor boodschappen is (en ik er vanuit ga dat de supermarkt niet zo ver is) zou ik er ZEKER over nadenken om gewoon een elektro scooter te halen. Rijd dan nog veel zuiniger dan benzine miss ietsjes duurder in aanschaf ( hoeft niet als je zip vs. Elektro neemt) maar het gebruik is minder want hij rijd op stroom en ook minder herrie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha erg lui lijk ik he? Alleen ben ik dat niet hoor, ik had eigenlijk ipv boodschappen, sportspullen neer moeten zetten. Ik ben pas begonnen met sporten, en het is 20 min fietsen er naartoe. En daar zie ik de heletijd tegenop (heel raar want het is eigenlijk ook gewoon sporten. Ik denk als ik een scooter heb, ik zelfs vaker naar de sportschool ga. Bedankt voor je antwoord!
Kymco agility is erg zuinig en rijden zeer goed en wendbaar kunnen goed tegen regen en kou kwa starten bedoel ik daarme en roesten ook niet snel en veel beenruimte en grote helmbak en maar 1300 euro nieuw

Toegevoegd na 2 minuten:
En is in snor te verkrijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Tomos is goedkoop in aanschaf, oersterk, rijdt zuinig en onderdelen zijn belachelijk goedkoop.
Het is dé krantenbrommer bij uitstek, betrouwbaar en muisstil.
Het grootste nadeel is zijn uitstraling, dat zal van jezelf moeten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!