Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk merk en type snorscooter/brommer is het zuinigst in benzine en onderhoud?

Ik wil er graag eentje eind dit jaar aanschaffen. Het liefst een die tot 25 km/pu snelheid kan halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik wil er boodschappen mee kunnen doen. Dus eentje waar ik kofferruimte in heb, of aan kan bevestigen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt niet aan de soort brommer maar aan het motor blok. Een viertaktmotor is zuiniger dan een tweetaktmotor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, hahaha Bedankt daar kan ik wat mee. Ik heb er ook niet zo'n verstand van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooizo :) ik heb er ook geen verstand van dat is t enige wat ik weet
paulus811
12 jaar geleden
B16S, je hebt wel gelijk. Een 4takt loopt daarnaast mooier en stinkt niet omdat deze loopt op euro loodvrij en niet apart gemengd wordt met olie. Een 2takt doet dat wel en zorgt daardoor voor nare blikken voor het stoplicht omdat het ding zo stinkt. Een 4 takt is wel rond de 200 euro duurder dan een nieuwe 2 takt. Een 4 takt loopt ook mooier.

Andere antwoorden (6)

Solex. Zuiniger kan niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25 km/h haal je daarmee niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh haha! Ja daar kwam ik al achter toen ik het even op ging zoeken. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij gaat niet hard maar zuinig issie.
In jou geval zou ik voor een snorfiets dus gaan
Max 30km per uur geen helm
En je kunt er ook een mandtje bevestigen.
Voor je boodschappen

En voor onderhoud is er eigerlijk niet veel verschil
En een snorfiets verbruikt ook minder benzine
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden