Hoe kan ik ervoor zorgen dat er geen regen blijft 'plakken' op het scherm van m'n Vespa?

Met scherm bedoel ik ruit of raam. Hij is echter niet van glas, dus die speciale sprays werken niet. Dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet in de regen rijden:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat nou 'ns zou kunnen jah... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruitenwisser erop monteren:P

Het beste antwoord

Behandelen met een waterafstotende spray. Bijvoorbeeld:
GP GlansProtector ® Long Lasting Polymeer Coating

De snelste, gemakkelijkste en goedkoopste methode om de lak van auto, caravans en camper, kunststof, boten etc. te beschermen tegen vuilaanhechting van atmosferisch vuil, algen, zuren, vogelpoep etc.

Eerst de ondergrond grondig reinigen en sopresten wegspoelen. GP GlansProtector ® Polymeer Coating aanlengen met kraanwater (1:10) en over de nog natte ondergrond aanbrengen met een schone spons.

Direct hierna goed naspoelen met ruim, schoon, water en eventueel drogen.

Op het oppervlak heeft zich nu een onzichtbare, gladde coating gevormd. Deze coating zorgt voor maandenlange bescherming tegen vuilaanhechting, geeft een diepe en superieure glans (zonder te poetsen) en maakt het oppervlak waterafstotend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, daar kan ik wat aan! Maar je zegt 'lak' hè, m'n scherm is van kunststof-achtig materiaal, pakt het dan wel? Heb al eens van dat spul voor auto's geprobeerd, maar vanwege het materiaal werkte het niet. Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SoSafe heeft een kunststof nano coating speciaal voor kunststoffen. Deze is alleen vrij prijzig (€74,-).
De Glansprotector zegt ook geschikt te zijn voor kunststof voor ongeveer €20,-.
http://www.carclean.nl/product/GlansProtector/Glans_Protector_Nanopolymeer_coating_500ml_USP10_100554.aspx

Andere antwoorden (2)

Vet maken?

Dan glijd het water weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan wordt het scherm vet, ook niet echt een goed idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een scherm wordt meestal vet als je het vet maakt..:s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je niks meer, alleen maar waas haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Word wel een spannend ritje dan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spuit er is wd 40 overheen ;-)
Hallo Mriek,

Hiervoor moet je RainX gebruiken,dit gebruikt men ook op autoruiten,en hierdoor hoeft men minder de ruitenwissers te gebruiken.

Ik gebruik het al jaren,en het werkt uitstekend, de regendruppels glijden echt van de ruit af, dus dit zal op het scherm van jou Vespa ook zeer zeker werken.
Dat je scherm niet van glas is maakt niet uit.

Rain-X is verkrijgbaar bij de automaterialenzaak en je doet zeer lang met zo'n flesje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook zonder snelheid hoor, het is waterafstotend