Hoe groot is de kans dat je aangehouden word?

Ik mag dus 25km/h rijden maar ik rij vaak alleen 2 routes van school naar huis en andersom. Hoe groot is de kans dat ik aangehouden word als ik 40 rij?

En hoe kan je het beste de aanhouding vermeiden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus op een weg waar je wel de grens overgaat elke dag, en het is een weg waar veel vrachtauto's komen. Ik moet dan met mijn brommertje op het fietspad en dat is vaak door bos een beetje afgezonderd van de weg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
die begrenzing zit er voor een reden op, beetje gevaarlijk bezig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We gaan hier geen tips geven die jou in gevaar kunnen brengen. Houd je aan het maximum!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kans is groot, hou je gewoon aan de regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boete en inbeslagname en vernietiging van voertuig......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reactie hierboven had bij antwoord (reactie) hieronder moeten staan... Verwijderen kan niet. Sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag kan verwijderd worden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, eigenlijk wel.

Het beste antwoord

Er zijn speciale periodes waarop meer aangehouden wordt. Zo tegen de herfst, omdat dan ook op fietsverlichting gecontroleerd wordt. Dan zijn er vaak motoragenten die je in de gaten houden of je naar een fuik dirigeren.
Wat ik met mijn gewone brommer doe is me in ieder geval als goed weggebruiker gedragen, als snorbrommer. Dus niet te hard in de stad, motor uit als de brug open gaat etc
En dan maar duimen
dat het goed gaat. Toen ik begon te brommen reed je altijd op t fietspad. Op de weg wordt je nog steeds vaak raar aangekeken en ik voel me er erg kwetsbaar. Dus ik doe het niet, dan maar een boete, hoewel ik het niet redelijk vind. Ook rij ik zoveel mogelijk wel op wegen, waar dat wel veilig vind, om de pakkans te verkleinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. ik zal eerst maar eens de theorie gaan doen haha en dat is moeilijk want ik doe het in het duits

Andere antwoorden (6)

Een aanhouding kun je voorkomen door je aan de verkeersregels te houden. Anders moet je de consequenties zelf dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ik ga niet 25 km/h rijden, dus wat dan/?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boete en inbeslagname en vernietiging van voertuig…...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem dan een scooter met helm, dan mag je 50....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harmen: kiezen of delen, als je ervoor kiest je niet aan de regels te houden, zijn de gevolgen ook voor jou - inbeslagname plus boete is dan nog de beste optie.
Met 40 km/uur zonder helm tegen de grond of een boom knallen is voldoende voor ernstig letsel en kan zelfs dodelijk zijn.
Op het fietspad wordt je al minder aangehouden. Verder zou ik gewoon om je heen kijken of je politie ziet en daar op letten. Veel meer kan je niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je het dan over een snoriets hebt als je maar 25 mag. Dan heb je dus een blauwe plaat en valt het enorm op als je 40 gaat. Vooral bij de grens wordt er veel gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is een duits iets: Mofa heet dat. En ik dat is gewoon een wit kenteken zoals alle duitser.
Je weet wat mag en wat niet daar moet je je aan houden.
Dan word je ook niet aangehouden op je snelheid.
Om aanhouding te voorkomen moet je je aan de regels houden.
Je word immers alleen aangehouden ter controle of bij verdenking van t overtreden van de regels.
De kans dat je word aangehouden word kan klein zijn maar net op dat moment dat er controle erop is kunnen ze je pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0% kans op aanhouding. Aanhouden is namelijk arresteren, en voor een snelheidsovertreding gebeurt dit niet. Misschien word je wel staande gehouden en krijg je een boete.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dan, misschien een paar procent kans om andere redenen. Misschien hebben ze een goede reden om je te arresteren anders dan te hard rijden...
Ik rij regelmatig met een 25 km/h scooter door het centrum, passeer veel stadswacht politie e.d. en ben eigelijk nooit aangehouden in twee jaar. Voor mijn weten kijken ze me nieteens na oid. Ik denk dat ze vrij weinig brommer snelheidscontrole uitvoeren, en al helemaal niet op het fietspad. Snorbrommers mogen wettelijk maar 39 km/h en als jij 40 op je teller gaat is dat met correctie 37/38 km dus is je snelheid prima. Een tip daarmee, zorg dan dat je je papieren bij je heb want dan proberen ze je daar nog een boete mee aan te smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haalt het door de war. Je mag 25 km/u rijden. Voor een rollenbank wordt dit vermeerderd met 5 km/u. Dat is dus 30 na correcties. Hoeveel correctie er is hangt van de rollenbank. Maar je mag op de weg maar 25 km/u rijden en vanaf 29 km/u te hard na correctie kan een boete volgen.