Kan ik, als ik de het theorie examen van de auto heb gehaald, daarmee praktijk examen doen met de brommer?

Ik ben namelijk 17 jaar en over ongeveer een half jaar word ik 18. Ik zit heel erg te twijfelen wat ik zal doen. Want wil graag nu al scooter rijden, alleen wil ik niet eerst mijn bromfietscertificaat halen en dan een half jaar later met autorijbewijs. Daarom vroeg ik me af of ik met een geslaagd theorie examen ook praktijk examen mag doen met de brommer. Dat scheelt namelijk leerwerk! En dan kan ik nu al brommer rijden, en over een half jaar gewoon met autorijbewijs halen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
53.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht gewoon een half jaartje, scheelt je veel geld. Als je eenmaal je autorijbewijs hebt, mag je ook op de scooter.

Antwoorden (3)

Ja dat kan maar ik raad je aan te wachten. Want je bent zo 300 euro lichter als je praktijk scooter doet. Dus Als ik jou was zou ik gewoon wachten. Maar ja het kan wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel mogelijk alleen kan je met je rijbewijs (als je 18 bent) ook gewoon brommer rijden.
Dus dan zou je nu bijna dubbele kosten gaan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DIT KAN NIET!
Mijn zus heeft dit helemaal uitgezocht en het cbr gebeld. Die zeiden dat dit helaas niet kan.