Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben van plan een snorfiets te kopen, maar heb wat vragen over de verzekeringskosten e.d.

Mag ik de snorfiets op naam zetten van iemand uit de familie of een vriend? En stel dat je een tweede voertuig op naam zet wordt de verzekering dan goedkoper?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
645

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op eigen naam bouw je wel bonus op wat bij een auto veel voordeel zal geven tegen een nu geringe investering aan premie. Iets waar weinig mensen aan denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, je mag de snorfiets op naam van iemand anders zetten. Eigenlijk is die snorfiets dan van die iemand anders en leen jij die snorfiets.
Die andere is dan wel verantwoordelijk en aansprakelijk voor de snorfiets en dat kan wel eens problemen/ruzie opleveren.
Belangrijk is dan ook dat je hele goeie afspraken maakt.

Vaak gebeurd het bij auto's: de ouders verzekeren de auto omdat kindlief veel duurder uit is. Als je dan geflits wordt zijn de ouders verantwoordelijk voor de bekeuring.

Of de verzekering goedkoper is verschilt per maatschapij en kan ik daarom niet beantwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn bromfietsverzekering staat niet toe dat het voertuig bestuurd wordt door iemand die jonger is dan ikzelf. Dat zullen ze juist doen om te voorkomen dat jongeren de verzekering op naam van hun ouders zetten, zodat het goedkoper is. Bij de ANWB is het iets van 110 euro per jaar, dus dat valt goed te overzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding