Wat word er gedaan bij een 'grote beurt' voor een scooter?

Wat doen ze dus bij een grote beurt bij een scooter?
En bij welke kilometer stand is dit aan te raden? Weet iemand misschien ongeveer de kosten ervan?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.2K

Het beste antwoord

Bij een grote beurt van een scooter worden:

de olie ververst
de remmen gecontroleerd, gesteld en gereinigd
de carburateur schoongemaakt
de bougie gereinigd of vervangen
het luchtfilter gereinigd
de kleppen gesteld (dat is het meest tijdrovende en duurste klusje binnen de grote beurt)
contacten gesmeerd
verlichting gecontroleerd

Een grote beurt kost tussen de 100 en 125 euro, daar komt de vervanging van defecte onderdelen nog bij.

Een scooterbeurt is type afhankelijk maar meestal om de 3.000 km.