Kan er een accu aan een Honda 7,5PK 4 takt?

Hallo,
Mijn vraag is: Kan er een accu aan een Honda 7,5PK 4 takt? En zo ja, wat voor accu's zouden er aan kunnen. Zou er een auto accu aan kunnen?
Ik zou graag willen dat de accu aan de motor van mijn bootje vastzit, zodat de accu oplaadt wanneer ik aan het varen ben. Ik heb geen elektrische start, dus de accu zou alleen voor een radio (pioneer 14.4 Volt) met een paar boxen en verlichting zijn.
Graag reactie,
M.v.g Theunis

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Boten
1.2K
TurfGraver
2 jaar geleden
Zit er een dynamo aan dan?

Antwoorden (1)

Nee, dat zal niet gaan lukken. Om een accu op te laden heb je een dynamo nodig. Om die dynamo aan te drijven heb je een extra pully nodig en ik kan zo niet bedenken waar je die bij deze motor moet monteren.