Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er iets waarmee je kunt zien hoeveel nog in een gasfles zit?

Mijn buitenboordmotor is op propaan. Soms zou het wel handig zijn te kunnen zien hoeveel nog in de fles zit.

2 jaar geleden
in: Boten
1.9K
TurfGraver
2 jaar geleden
Wegen. Als je weet wat hij leeg weegt weet je hoeveel er nog in zit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Weeg een volle gasfles. Weeg een lege gasfles. Het verschil is het gewicht van de inhoud. Weeg je halfvolle gasfles en trek daar het gewicht van een (zelfde) lege gasfles vanaf. Je kunt dan berekenen (of inschatten) hoeveel gas er nog in de fles zit.

Bij kleine camping gasflesjes is soms een markering aangegeven op de buitenkant. Zo'n gasblikje kun je laten drijven in water, omdat het blikje zelf niet veel weegt. Afhankelijk van hoe diep het blikje in het water hangt, kun je aflezen hoeveel gas er nog in zit. Bij een zware propaanfles zal dat denk ik niet werken omdat de fles zelf zo zwaar is dat het geheel onder water gaat.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Hier staan diverse tips. Misschien kan je daar wat mee. Tip nummer 2, dat metertje de Bo-Camp gaslevel indicator, heb ik zelf en die werkt prima.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding