Wat is de minst ongezonde manier van een hele kleine ruimte niet-elektrisch te verwarmen?

Voor de herfst en winter wil ik mijn zeilbootje van 7.5m dat niet op walstroom zit gaan verwarmen met klein kacheltje. Het zal dus iets met brandstof moeten worden lijkt me. Maar wat is het minst schadelijk om in te ademen? Of bestaat er ook een systeem dat de verbrandingslucht naar buiten afvoert?

2 jaar geleden
in: Boten
1.5K

Antwoorden (1)

ik denk dat je voor een propaan-gaskachel moet kiezen met gastank. op een boot zal ventilatie geen probleem zijn. het propaangas adem je niet in verbrandt tot co2 en h2o(waterdamp). Het geeft veel warmte maar je moet gastanks blijven aanslepen.
met google zoeken op gaskachels en evt boten vind je genoeg info denk ik, succes, joelx