Waar in of rond Amsterdam kan ik op mijn woonboot wonen?

Ik wil een woonboot aankopen maar vraag me af waar ik er dan op mag wonen. Ik merk dat veel havens dat niet toestaan.

3 jaar geleden
in: Boten
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Je zult een officiële ligplaats moeten kopen en die zijn echt niet goedkoop.
Erna55
3 jaar geleden
Conclusie, wat kost een woonboot
Dus, even kort op een rijtje: Een ligplaats is het duurste en varieert van € 200.000,- tot € 500.000,- in de Randstad.
Ook buiten de Randstad zijn ligplaatsen schaars, dus daar kom je ook hoge prijzen tegen.
Een ligplaats is bijna altijd al bezet met een ark, ook als het een oud krot is. Een krot laten slopen kost namelijk geld.
Investeer alleen in een verbouwing van een krot als de betonbak nog meer dan 50 jaar mee gaat.
https://www.richellubbersarchitecten.nl/jouw-architect-voor-zakelijke-projecten/

Antwoorden (1)

In de Keizersgracht kan het.