Hoe kom je erachter of je via een sloot naar het open water kan met een kleine motorboot?

Kun je dit achterhalen via kaarten op internet? Ter illustratie heb ik een random plaatje uit google-maps toegevoegd.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Boten
2K
Griffin
3 jaar geleden
Met waterkaarten, die geven immers aan hoe de waterweg loopt, googlemaps is maar beperkt geschikt, die geeft geen sluizen aan e.d.

Het beste antwoord

Dit kan je op twee manieren doen:
de eerste manier is natuurlijk langs de sloot, of het vaarwater blijven lopen of fietsen om er achter te komen of het uitkomt op de plaats van bestemming. op deze manier kan je ook het beste inschatten of het daar waar je wil varen diep, en breed genoeg is voor je bootje.

de tweede manier waarmee je dit kan uitzoeken, is door het gebruik van kaarten. Aan de hand van het bijgevoegde voorbeeld neem ik aan dat je niet op zoek bent naar de grote kanalen en rivieren, maar naar de slootjes waar je kan varen. In dit geval is google maps voor zover ik weet de enige manier om een antwoord op jouw vraag te vinden. kaartenmakers brengen immers geen slootjes in kaart. Hierbij kan je het best blijven afwisselen tussen de sateliet kaart, en de normale kaart om in te schatten of een slootje breed genoeg is. Sluisjes kun je als je inzoomt ook zien.

Ik vrees aan de hand van uw voorbeeld echter dat ik u teleur zal moeten stellen omdat je haast nergens sluisjes vindt tussen de rivieren en polders.

Ik hoop dat u een oplossing vindt.