Welke acculader past er bij een accu van 220ah?

Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar een acculader, liefst waterdicht(het is voor op een boot).

De acculader moet en accu kunnen laden van 220 ah.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Boten
1.7K

Antwoorden (1)

De capaciteit van de accu doet niet zo zeer ter zake. Elke acculader van 12 volt is geschikt. Een lader die 20 tot 30 ampére kan laden, is meer dan voldoende. Eigenlijk lijkt mij een druppelaar beter, eentje die er constant aan kunt laten staan als je de boot niet gebruikt. Een goede druppelaar laadt en ontlaadt de accu langzaam, waardoor de accu in optimale conditie blijft.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
kan je me een goede site aanraden?