wat is het grootste gevechtschip van de marine ter wereld?

Met "gevechtschip" bedoel ik schepen als een fregat bijvoorbeeld...wat is de naam van het grootste maritieme (de marine dus) schip?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Boten
2.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vliegdekschip Nimitz-klasse: lengte 332,8 meter http://www.therichest.com/rich-list/the-biggest/top-10-largest-warships-in-the-world/10/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk ook USs Gerald ford .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@coolboy2, gelijk even de termen op een rijtje:
Marineschepen zijn schepen waar de Marine de beschikking over heeft. Dat zijn de mijnenjagers, onderzeeboten, fregatten, bevoorraders, wat kleiner grut zoals sleepboten. Ook nog LPD's (Landing Platform Docks).
Een fregat is een oorlogsschip met een lengte tussen de 100 en 150 meter.
Maritieme schepen zijn Koopvaardijschepen (Handelsvaartschepen).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@JoanDArc oh bedankt voor de uitleg! Ik wist het al niet zeker...:)

Het beste antwoord

De tien vliegdekschepen van de Nimitzklasse zijn de grootste en machtigste oppervlakteschepen in de geschiedenis. Oorspronkelijk werden ze ontworpen voor de Koude Oorlog en hun werkzaamheden op de oceanen, maar ze blijken al decennia uitstekend te functioneren bij kleinere conflicten en in kustwateren. Ze zijn gebouwd op de scheepswerf Northrop Grumman Newport News.

Elk schip heeft een capaciteit voor 90 vliegtuigen en er werken ruim 6000 personeelsleden. Zo'n schip is 332,8 meter lang en heeft een waterverplaatsing van meer dan 90.000 ton. Ze kunnen zulke hoge snelheden halen dat moderne fregatten dat niet kunnen bijbenen. Bovendien kunnen ze 1,8 miljoen kilometer varen zonder te tanken.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Gewoon ongelooflijk, je hebt een fiets en Tom-Tom nodig.