wat is er mis met mijn 4pk buitenboordmotor?

ik was net rustig aan het varen. Na ongeveer een uur leek het net of de druk weg viel van mijn benzine. Extra gas geven reageerde hij wel wat op, maar viel toen helemaal uit. Weer de motor aantrekken lukte niet ook niet na een half uur. Er zat benzine genoeg in. Wat kan het zijn? Is het de koeling? Hij spoot wel water van achter weg, dus misschien is dat te weinig of is dit het probleem helemaal niet. Het koord trekken ging ook prima, maar de motor sloeg niet meer aan. De motor heeft net een grote beurt gehad en zou dus helemaal goed en schoon moeten zijn. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Boten
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welk merk?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Johnson
Bordensteker
8 jaar geleden
Tweetakt of viertakt?
Voer je op de eigen tank of een externe tank? Bij de grote beurt is er misschien iets in de brandstoftank achtergebleven dat de leiding nu heeft verstopt zodat de benzinetoevoer geen brandstof meer doorlaat. Iets minder logisch: de ontluchting van de brandstoftank zit dicht, waardoor er na een tijd varen een onderdruk ontstaat in de tank (je zou dan echter verwachten dat die onderdruk na een half uur met de motor gestopt wel is vereffend, wellicht zelfs doordat je in de brandstoftank hebt gekeken).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tweetakt, externe tank. Brandstoftank was schoon. Nieuwe leidingen erop. Geen oude benzine gebruikt. Motor net een grote beurt gehad. Exacte mengsmering gemaakt. Onderdruk brandstoftank is goed mogelijk. Ga ik even uitzoeken nu.

Het beste antwoord

Hier wat dingen om te checken ! De ontluchter vaak in de benzine dop . De benzine kraan , te vette benzine ( dus verkeerde mengsmering ) dat controleer je door de bougie schoon te te maken en dan de juiste meng verhouding in de tank te doen . , oude vieze vervuilde benzine doet het vaak prima tot de vlotter vol zit ( of de sproeier . ) Het moeilijkste heb ik voor het laatst bewaard :). Succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Klinkt als of de motor ergens lucht aanzuigt en daardoor langzaam geen brandstof krijgt .
Loop alle brandstof slangen en filter na of ze allemaal goed vast zitten