wat voor gevaar loop ik met een polyesterzeiljachtje tijdens varen met onweer?

Wat is het gevaar tijdens het varen omdat hij van polyester is?
En wat als ik voor anker lig met de boot op het water? Ik maak dan contact met de aarde.
Kortom, moet ik me zorgen maken tijdens of bij ankeren met mijn polyesterjachtje bij onweer?
En wat moet ik niet doen bv?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Boten
2K

Antwoorden (1)

Zeilend of voor anker maakt niet uit. Tijdens onweer moet je niet op het water zitten in een open bootje.
Veilig ben je alleen in de kajuit van een stalen schip (mits die kajuit óók van staal is!) en in een schip dat deskundig voorzien is van een bliksemafleider. Het woordje "deskundig" in de vorige zin staat er niet voor niets: er zijn veel constructies bedacht die niets of te weinig bijdragen aan je veiligheid en vooral kleine bootjes zíjn gewoon vaak niet te beveiligen

Conclusie: volg de weerberichten en zorg dat je onweer vermijdt.