Hoe heet een uitkijk bovenaan in de mast op een piratenboot?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten
8.9K

Antwoorden (5)

Het kraaien nest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kraaiennest

Toegevoegd na 1 minuut:
Kraaiennest is de term die gebruikt wordt voor een platform in de mast van een schip.

De echte naam is echter MARS. De naam kraaiennest kreeg het pas op de eerste volledig mechanische oorlogsschepen, waar de open gevechtsbrug onder de schoorsteen een plaats had en de officieren zwarte uniformen gingen dragen vanwege de roetuitstoot. Bij zowel oude als nieuwe zeilschepen met een platform in de mast wordt de term mars niet meer gebruikt, omdat kraaiennest over de gehele wereld is ingeburgerd. Alleen bij de beschrijving van historische typen wordt de oude term gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kraaiennest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kraaien nest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens het kraaiennest

Kraaiennest (scheepsonderdeel)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Replica van de Santa María, met kraaiennest in de mast.Kraaiennest is de term die gebruikt wordt voor een platform in de mast van een schip.

De echte naam is echter mars. De naam kraaiennest kreeg het pas op de eerste volledig mechanische oorlogsschepen, waar de open gevechtsbrug onder de schoorsteen een plaats had en de officieren zwarte uniformen gingen dragen vanwege de roetuitstoot. Bij zowel oude als nieuwe zeilschepen met een platform in de mast wordt de term mars niet meer gebruikt, omdat kraaiennest over de gehele wereld is ingeburgerd. Alleen bij de beschrijving van historische typen wordt de oude term gebruikt.

Toegevoegd na 39 seconden:
sorry antwoord was al gegeven ( eerst kijken dan handelen )