Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn inboord motor stopte er zomaar mee na 3 km varen, hoe kan dit?

Ik jeb onderlaatst een boot gekocht met een mercedes 240 diesel erin.
Maar na een eindje varen viel de motor plotseling
Uit.
Ik had eerst een groot filter maar heb nu een klein filter voor nood.
Kan het hier aan liggen of is het iets anders.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
977

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je het kleinere (brandstof) filter er in hebt gezet omdat de grote verzadigd was?.
Het verzadigen van het grote filter kan veroorzaakt zijn door vuil in de tank. Je hebt dit opgelost door er (tijdelijk) een kleiner filter in te zetten? .

De oorzaak is niet opgelost (vuil in de tank) dus het filter gaat natuurlijk zo weer dicht zitten.

Maar bovenstaande is een aanname, er kunnen nog tal van andere oorzaken zijn. Dit kan je trsten door er even een nieuw filter in te zetten. Wanneer de motor nu wel goed functioneert, kan je er voor kiezen de tank schoon te (laten) maken en er daarna een origineel (groot) filter tussen te zetten.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht zit oude diesel of zelfs helemaal geen diesel meer in. Dat kan beide dit probleem veroorzaken....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je met je filter bent bezig geweest, kan er lucht in het systeem zitten. En als die in je brandstofpomp zit doet hij het niet meer.
Ontlucht je systeem dan eerst.
Op zich is een kleinfilter voldoende. De grotere zijn vaak ook waterafscheider (Zou ik wel erop zetten)
Zit er geen vocht in de diesel?
Zit er geen bacterie in de diesel?
Werkt de retour leiding naar de brandstoftank goed?

Diesels zijn heel eenvoudig of er komt geen lucht of er komt geen brandstof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding