Tankknopje op buitenboord motor Yamaha 4pk 2 takt hoe werkt dat?

Tankknopje met 2 tekens ernaast: rode verbodsbord en één in tankmodus. Waar is dit voor? Wanneer moet het knopje op verbodsbord staan en wanneer draaien naar tankstand.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
5.2K

Antwoorden (2)

Meestal is dat om vacuum trekken te voorkomen.
Je moet als je de motor start hem in de stand zetten dat hij lucht kan doorlaten.
Als je dat niet zal de tank dus vacuum trekken en dan zal uiteindelijk de motor afslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het knopje is de bediening van de benzinekraan, de kraan staat dicht in de stand bij het "verbodsbord" en laat dan geen benzine door naar de carburateur en de andere stand is uiteraard open. De kraan moet open als je de motor wil laten draaien, Bij stilstaande motor de kraan dicht zetten. Vergeet niet om ook de tankontluchting op de tankdop open te draaien als je de motor laat draaien. Dit is een soort vleugelmoer bovenop de tankdop, linksom is open. Doe je dit niet zal er een onderdruk in de tank ontstaan waardoor er geen benzine meer uit de tank komt en de motor afslaat.