ik kan de koelwaterstroom niet zien van mijn yamaha 2b buitenboordmoter. hoort dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
1.1K

Antwoorden (3)

Buitenboord moters (4 tact horen dit te hebben Maar ik had 5pk 2 tact en die hebben dus ik zal ff vragen waar je hem gekocht heb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij sommige types komt het water er onder water uit.
Kijk daar eerst eens naar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een 2B heeft onder het motorblokje een klein gaatje waar een beetje koelwater uit hoort te spuiten, dat is de controlestraal. Als er geen water uit komt kan het zijn dat het gaatje verstopt zit, je kan dan proberen het gaatje door te prikken met bijv. een omgebogen paperclip. Komt er uit het gaatje hete "lucht" (uitlaatgas) dan is het zaak dat de impeller van de waterpomp wordt gecontroleerd, deze kan dan kapot zijn. De impeller zit in het staartstuk.