Wat kost het, of brengt het op, als ik mijn karretje bij een sloopbedrijf aanbied voor een vrijwaringsbewijs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hallo Fosters,
Het kost je niets, ik krijg meestal een aansteker of een balpen (en me vrijwaringsbewijs)
Je brengt je karretje niet voorniets naar de sloop, dan kan je er niks meer mee.

Het sloopbedrijf (demontagebedrijf) demonteerd de auto, en zet de bruikbare onderdelen netjes in schappen,daar kunnen hun wel wat winst uithalen,maar ze moeten ook vloeistoffen e.d laten afvoeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ligt eraan hoe oud hij is en of er nog goede onderdelen aan zitten
vaak moet je blij zijn met een bedrag tussen de 30 en 150 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van diverse factoren af: het sloopbedrijf zelf, maar ook de staat van je karretje. Is het nog rijdend, heeft het nog een geldige APK, zitten er nog redelijke banden onder, is de carrosserie nog te gebruiken? Al deze dingen bepalen de prijs en in rijdende staat moet je dan ong. tussen de 30 en 60 euro krijgen als minimum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kost niks! Zij willen jouw 'karretje' best hebben. Wat 't oplevert hangt af hoeveel bruibare organen ie nog heeft....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kost je in ieder geval niets. Echt "aanbieden" is ook niet nodig, want meestal wordt zo'n auto gratis opgehaald. Om te weten te komen, of je nog iets terug krijgt voor je karretje, moet je even contact opnemen met een sloopbedrijf. Eventueel kun je ook een paar verschillende bedrijven bellen.

In de link hieronder, een voorbeeld van een willekeurig sloopbedrijf, waar het netjes wordt uitgelegd.
(google zoeken naar autosloperij geeft veel meer links!)
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kennis van mij kreeg 50 euro voor haar oude fiat panda.