waarom schakelen mensen niet over op elektrische voertuigen ?

elektrische voertuigen bestaan al meer dan 100 jaar, denk maar aan de trolleybus, vorkliften (elektrische), trams, treinen, enz...
Er moet toch geen verder onderzoek meer gebeuren !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Het lost niet direct heel veel op; Stroom moet immers ook opgewekt worden...

- De range van een vollledig electrische auto is relatief laag (Geen 8-1200km op een laadbeurt)
- Opladen duurt relatief lang
- Ze zijn zwaar & hebben door groot accu volume relatief weinig ruimte

Toegevoegd na 53 seconden:
De systemen die jij noemt zijn apparaten die aan stroomkabels hangen. Als je dat wilt, moet je overal waar wegen zijn stroomkabels aanleggen. Kost nogal wat om dat onder stroom te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooralsnog zijn de productiekosten zeer hoog. Ook is het produceren van dergelijk voertuigen milieubelastend. Plus denk eens na over auto's die bewegen als trams/treinen etc... die zijn aan vaste trajecten gebonden, lijkt mij niet wenselijk als je ver weg moet, het aanleggen van dergelijke netwerken is dan ook weer zeer prijzig (of wil je iedereen nederland laten doorkruisen op de bestaande treinlijnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar komt die extra milieu belasting vandaan? Vooral accu's zijn voor 99% recyclebaar....of je gaat nano condensatoren als opslag gebruiken natuurlijk.. oja ik ga uit van technisch haalbaar, niet van prijsstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De productie schijnt milieubelastend te zijn, niet het gebruik. Ik heb er geen studie van gemaakt en herhaal slechts wat ik uit de media vernomen heb...
Er is wel degenlijk meer onderzoek nodig. Omdat je met je auto niet praktisch onder een bovenleiding kunt rijden, moet de auto voldoende stroom kunnen opslaan om redelijke afstanden te rijden. En die stroom moet ook nog opgewekt worden. Alleen omdat je voertuig geen giftige uitlaatgassen uitstoot, wil niet zeggen dat elektriciteit altijd een schone brandstof is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De electrische auto is al lang bekend, maar de ontwikkeling ervan is altijd tegengehouden.
Dit heeft te maken met de grote oliemaatschappijen en de grote 'bazen ' van deze wereld: Zij zagen de enorme winst al aan hun neus voorbij gaan.
De mogelijkheid tot electrisch en milieuvriendelijk vervoer is als het ware in de doofpot gestopt.

Was de ontwikkeling indertijd toegejuicht inplaats van weggemoffeld, dan waren we anno 2010 aardig op weg geweest.
Helaas begint de noodzaak van milieuvriendelijk vervoer pas in deze eeuw ook door te dringen tot deze bobo's, alle milieuactivisten ten spijt.
Dat de olie nu toch daadwerkelijk aan het opraken is, is blijkbaar de enige oorzaak dat de realiteit langzaam tot de botte koppen begint door te dringen.

Dit is de realiteit, al geloven vele mensen in de 'goede wil' van diegenen die slapend rijk zijn geworden met het verwoesten van deze aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch kan er met hedendaagse technologie zeer goed een elektrische auto gemaakt worden.
Snel laden is ook geen probleem meer.
Uiteraard ga ik nu even voorbij aan de solar wagens (wedstrijd wagens voor de solar race in Australie, gemiddeld >90 km/h ZONDER laden)

Alleen zit er 1 grote maar aan: Het prijskaartje.

Op dit moment bouwt een bedrijf in Nederland desgewenst een gloednieuwe VW variant voor je om naar elektrisch. Deze variant rijdt dan verder en met minder energie verbruik als de gemiddelde nu te koop zijnde standaard electrowagen. Verbruik ca 125 wh per km. Ombouw prijs een slordige 65000 euro (excl dus de daarvoor door jezelf aangeschafte VW)

Inmiddels bestaan er nano condensatoren waarin genoeg energie voor een dagje rijden kan worden opgeslagen.
Gewicht 180 kg, opslag 52 kwh dus met deze condensator kan die vw variant al 400 km ver(Verder dus dan met de tot nu toe gebruikelijke accu's)
komen. Een condensator heeft een laad-ontlaad rendement van 99%.Dus de grootste energie verliespost valt dan weg bij elektrische wagens. Om je auto snel thuis te kunnen laden zal je thuis ook door de nacht (goedkoper) heen een condensatorbank dienen op te laden. Laadsnelheid van een condensator is gauw 1000C (1000 keer per uur volledig kunnen laden of ontladen)....echter , je huis tuin en keuken net kan nooit 52 kwh in 4 seconden kunnen leveren....een thuis rustig opgeladen "reserve" condensator bank wel. Tevens zijn deze coolstof condensatoren veel minder metaal bevattend als accu's, en ook geen gebrek aan grondstof voor die dingen.

Daarnaast kan je ook nog technische verbeteringen in zo'n volkswagen aanbrengen. Bv "in wheel" motoren (98% rendement in de solar wagens) gebruiken waardoor de wrijving in de auto zelf geminimaliseerd wordt. Tevens fungeren deze motoren als elektrische rem (regenererend) en kunnen ze in bochten gebruikt worden om de remwerking die ontstaat op de gedraaide voorwielen te verminderen. Hiermee zal de elektrische auto een stuk zuiniger worden.

Bovenstaande manier van zuiniger rijden, dus schoner (mee gerekend dus ook de vervuiling van de elektrische centrales) is mogelijk, maar "pas' op de tekentafel (weet niet welke , is gebaseerd op eigen verzamelde kennis).

Wel gaat een dergelijke auto om die te bouwen meer dan 1 miljoen kosten (prototype zeker).
In productie zal je met de huidige onderdeel prijzen ook op meer dan 100000 moeten rekenen voor een simpele middenklasser...