Zijn recente (<10j) auto's die al 250000km hebben gereden nog degelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Voor diesel is het redelijk en het hangt er van af wat jij nog verwacht van een auto en hoelang wil je er zelf nog in rijden. Over het algemeen zijn leasewagens wel redelijk goed onderhouden maar je weet nooit hoe de bestuurder die die wagen had er mee gereden heeft. Dit zijn over het algemeen auto's met een redelijke prijs maar je moet geluk hebben. Ik zelf heb altijd in auto's gereden die ook zo'n 250.000 op de teller hadden en reed zelf ong. 50.000 km per jaar maar als ik bij mijn garage kwam (ik had een hele goede band met die garage ) en mij vertelde wat ik moest doen een grote beurt of de auto eruit dan zocht ik weer een andere en zo reed ik behoorlijk goedkoop niet veel onderhoud en weinig afschrijving. op de 6 auto's zat er maar 1 tussen die mij echt geld heeft gekost. Die moest ik al heel snel van de hand doen terwijl ik al behoorlijk wat kosten had gehad. Het is en blijft een gok, het is goed als je iemand kent die verstand heeft van auto's en hou in elk geval in de gaten of de distributie riem vervangen is want anders krijg je een behoorlijke tik op je neus. Vaak moet dat gebeuren en is dit niet gedaan, komt omdat ze de eerste keer bij ong. 120.000 km vervangenwordt en de 2e keer is altijd rond de 240.000km. snapje. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hangt van het merk en de soort brandstof af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf hoe er in gereden is, hoe 't onderhoud is geweest, welk model het betreft, of ie binnen of buiten gestaan heeft, etc. etc.
Zelf zou ik geen auto meer willen kopen die meer dan 200.000 heeft gelopen - of 't moet echt voor een appel en een ei zijn en dan moet de auto nog perfect reageren bij de lange proefrit. En uiteraard onder de auto kijken of de bende niet al verroest is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je, ik hoef weer niet te antwoorden!
Ja die zijn er. Natuurlijk moet hij goed onderhouden zijn.
Er zijn natuurlijk merken die die km's makkelijker halen dan andere.
Je vraag is voor auto's jonger dan 10 jaar dus van roest zal er weinig sprake zijn.
om je een paar voorbeelden te geven;
mijn vorige auto's volvo V70 nu 222000 km op gas probleemloos (tot nu toe dan)
Volvo 850 420000 km op gas probleemloos
jeep cherokee 280000 km op diesel (op het eind teveel kosten)
hyundai H100 300000 op diesel motor liep vast (helaas ook beetje eigen schuld distributieriem te laat laten vervangen)
volkswagen transporter 850000 km op diesel probleemloos
volkswagen transporter 450000 km op gas probleemloos
Dus je ziet het kan wel ligt er natuurlijk ook aan wat voor km's het zijn stads of snelweg.
Mijn stelling is altijd als hij meer dan 1000 euro per jaar aan kosten heeft gaat hij weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen wel. Roest is de grootste gemenerik voor een auto, en dat is er vaak binnen 10 jr nog niet.
Die kilometers zijn erg belangrijk als de auto goed onderhouden is, af en toe nieuwe olie en filter, de riem op tijd vervangen enz.
Er zijn zo veel kleine dingen om zuinig te zijn op je auto waar heel veel chauffeurs niet eens bij nadenken dat het er toe doet.. bij veel kilometers zal het zeker z'n sporen achterlaten.
En dan nog: alles is te vervangen, en veel kan je zelf doen met een beetje logisch verstand!