Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Peugeot 307 HDI diesel (2003) hapert onder het rijden, ook schiet hij uit de cruise control weet iemand waar dit aan ligt?

Als ik b.v. constant 50 km per uur wil rijden schokt de motor als of hij geen brandstof krijg, als ik dat probeer op te vangen gaat het gasgeven ff heel zwaar waarna de auto in eens vooruit schiet en je voor dat je het weet 70 km/u rijdt. Ook krijg ik hem moeilijk op de cruise control boven de 70 en onder de 100 zo wie zo niet en boven de 110 km/u schiet hij na een paar minuten van de CC af. Bij de garage hebben ze het motormanagement al gecontroleerd, daar zaten geen problemen in, inspuiting en verstuivers zijn in orde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien is het je luchtfilter.Of is je ontsteking verkeert afgesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Rinimi,
Het is geen kwaal van de 307 HDI, maar ik wil je adviseren om toch even bij de peugeot-dealer langs te gaan.
Via een diagnosetest kunnen ze zien wat er daadwerkelijk aan de hand is.
In Normale taal gaat je auto dan aan een stekker en die leest de fouten uit .

Vaak is dit service, anders max 100 euro

Groeten Leonard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het ook zijn dat je op gas rijdt? Daar heb ik ook wel eens over gelezen dat dit storingsgevoelig is..
Het kan ook best zijn dat je ergens een massa-probleem hebt, of misschien is je bobine niet helemaal goed.
Ik heb zelf dit probleem wel eens gehad met een versleten gaskleppositiesensor, dan 'weet' de boordcomputer niet helemaal waar ie mee bezig is (hoeveel gas je geeft en zo), en dan kan je ook hele rare situaties krijgen. Een fout in de gaskleppositiesensor is vaak wel uit te lezen bij een motormanagement-controle.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je die - slaat nergens op

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding