Zijn er ook preventieve maatregelen tegen een sterretje in de voorruit?

Dit omdat ik de laatste tijd nogal vaak steentjes tegen de voorruit krijg. Ik denk dan aan een beschermende folie op de voorruit of iets dergelijks??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Er is een transparante folie verkrijgbaar bij reclamebedrijven die auto's helemaal beplakken.
Ik heb het al eens iemand zien doen, maar toch wordt je zicht hierdoor minder. Dus wat vindt je belangrijker ?
Minder zicht, of soms een sterretje in je voorraam.
Als je een normale autoverzekering hebt met een glas dekking kan je maximaal 4x per jaar je raam laten repareren met hars. Je raam blijft geheel hard en stevig.
Heb je geen glas verzekering mag het eenmaal per jaar op kosten van de verzekering. Anders zijn de kosten ongeveer 35 euro. Dus ik zou geen folie nemen.
Tevens folie wordt beschadigd door de ruitenwissers die steeds heen en weer gaan. De folie aan laten brengen op je raam gebeurt tevens met een föhn zodat het over glad en strak moet zitten. Het zal wel meer kosten dan 2x per jaar de sterren in je raam te laten maken !!

Mocht je ooit voor de keuze staan dat je een ander voorraam moet laten plaatsen, leg er dan wat geld bij en vraag om een raam met een donkere (zon) band bovenin.
Deze ramen zijn namelijk veel sterker en gaan langer mee.

Succes..

Mvg, Nick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als men een folie op de ruit plakt, is de kans op een sterretje nog net zo groot, bovendien plakt met de folie aan de binnenkant van de ruiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bedoelt folie voor de binnenzijde, nee er bestaat tegenwoordig ook folie voor de buitenzijde.
Wij hadden laatste een bedrijfswagen in het schadeherstel staan bij ons, deze werd ook op het voorraam beplakt met transparante folie aan de buitenzijde. Voorramen van bedrijfswagens heb een probleem door de grote dat ze vaak door een klein steentje kunnen scheuren. Door deze folie aan te brengen verminderd deze kans op scheuren.
Ik zag het ook voor het eerst, maar het zit perfect en je ziet het er niet op zitten, alleen moet het elk jaar worden vernieuwd. Krassen van de ruitenwissers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Poha,
Kan je mij een link geven van deze folie, ben wel erg benieuwd !
Ik ben zelf ook werkzaam in de autoschade,en heb hier niets over gehoord of gelezen.
Ik repareer ook sterretjes, en vervang ruiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Leonard, Ik zal maandag eens informeren bij ons op de zaak of het nog te achterhalen is wie dit heeft aangebracht. Weet wel dat hij in opdracht was gekomen via de eigenaar van de Opel Vivaro. Zodra ik iets weet zal ik het je snel melden. Mvg, Nick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey Nick,
Ik ben echt héél benieuwd ! Het zou een gat in de markt zijn.
Nog 1 vraag, waarom is een voorruit met een zonneband sterker, en gaat hij langer mee ? Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leonard, Ik heb de administratie bij ons bekeken maar wij hebben het bedrijf niet ingeschakeld die de folie heeft aangebracht. Ook kunnen wij niet achterhalen welk bedrijf het dus heeft gedaan.
De ramen met een zonnenband zijn duidelijk veel sterker, onze oprijwagens ( VW Crafter ) waren allemaal zonder zonneband, binnen enkele dagen zaten er al pitten en scheuren in. Wij hebben alle wagens voorzien van ramen met een donkereband bovenin en hebben al ruim een jaar geen pitten of scheuren meer gekregen in de ramen.
Ook mijn VW camper California is nu voorzien van een raam met een donkereband/zonneband. Je zal dus nog even moeten informeren bij bedrijven die auto's beplakken met folie, deze zullen je vast verder kunnen helpen naar het bedrijf die ook de folie heeft aangebracht op het voorraam. De folie helpt wel tegen de steenslag, maar ik heb in de auto gezeten nadat het was aangebracht maar vond het zicht er goed uit zien. maar heb mijn twijfels of het wettelijk is toegestaan. Als ik meer weet hoor je het alsnog. Groeten Nick

Andere antwoorden (2)

niet zo dicht op je voorganger rijden scheelt ook heel wat steenslag op je auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo scw,

Er zijn geen preventieve maatregelen tegen een sterretje in je voorruit !

De enigste preventie is dat we sinds ongeveer 30 jaar gelaagde voorruiten hebben (gelaagd = een folie tussen 2 glaslagen)
Omdat deze folie tussen de 2 glaslagen zit, kan de ruit niet in duizenden stukjes barsten ,maar ontstaat er een sterretje.
Een sterretje moet je wel laten repareren, want dit kan op den duur een barst worden.

Je dacht zelf in je vraag aan een beschermende folie... al zou je een folie op je ruit plakken dan bied dit nog geen bescherming tegen dat steentje wat met hoge snelheid tegen je ruit komt, en krijg je alsnog een sterretje!

Ik hoop je zo voldoende geinformeerd te hebben.
Groeten Leonard