Waarom haalt men de wieldoppen van een auto eraf na een ongeval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk zelf in de autoschade, daar worden vaak auto's door de berging binnengebracht.
Maar ik heb nog nooit gezien dat ze de wieldoppen ervanaf halen

Het beste antwoord

Om te kunnen controleren of de remmen ( schijven en blokken ) in tact zijn , en in eerste instantie niet de oorzaak zijn van een ongeluk . Bij twijfel gaat de auto mee voor nader onderzoek .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een wieldop verwijdert, kan je de remmen niet zien !
Dan moet je het wiel verwijderen .
-dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaans heeft men door de sparingingen in de stalen velg toch een zicht op de schijven , en kan men zien of er bijvoorbeeld niet ijzer op ijzer geremd is , wat dan de mogelijke oorzaak is van het ongeluk . Bovendien gebruikt men de sparingen ookwel voor de wagen vast te zetten op takelwagen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Jowie57,
Als je kijkt bij reactie's op deze vraag, zie je ook waarom ik geen antwoord op de vraag geef (omdat de wieldoppen er nooit afgehaald worden) Door de kleine ronde gaten in een stalen velg (de sparingen) kan je een stukje remschijf zien,maar de blokken zie je zo niet.En er zit nog een remklauw om de blokken heen. Ik heb ook nog nooit gehoord dat ze na een ongeval de remmen nakijken.
Wel controleert in moeilijke gevallen de technische dienst een remspoor. Doorgaans bij een ongeluk knalt auto A op auto B, dan word er gekeken naar de situatie en wie er schuldig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zul je het weten in die branche . Gr.

Andere antwoorden (1)

Omdat die na een flinke klap beschadigd/gebroken kunnen zijn. Een los rondvliegende wieldop is geen succes op een snelweg. Vandaar worden ze voor de zekerheid verwijderd.