Wat betekent dit dashboard lampje met een ster erin?

In een Opel Astra. Wat moet ik doen?

Picture for question
een jaar geleden
in: Auto's
7.9K
TurfGraver
een jaar geleden
Lijkt mij iets met radiator (koelvloeistof of ventilator).

Antwoorden (2)

Dezelfde afbeelding kan ik nergens vinden op het www.
Zelfs niet in de originele Opel handleiding die er wel te vinden zijn op de Opel site.
Geen idee welk bouwjaar je hebt maar volgens mij een ouder type?
Dit kwam ik ergens tegen dus plaats ik voor jou dit plaatje...
Koelsysteem

Symbolen met een radiateur met of zonder een ventilator wijzen op een te laag niveau van de koelvloeistof. Het koelwatersysteem is te belangrijk om te
negeren, daar (te lang) negeren van deze waarschuwingen grote gevolgen kan hebben.
Toegevoegd op 26 juli 2022 16:02: tekst
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Deze b.v.
https://www.google.com/search?q=oranje+lampje+opel+astra&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&prmd=sinv&sxsrf=ALiCzsYZRL1bjEpKr9SkWh9AsdfLBq2YNQ:1658854535562&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiex83agpf5AhUM9aQKHRYoB2AQ_AUoAnoECAIQAg&biw=1280&bih=800&dpr=1.5#imgrc=_URpF6yZtdmMEM Helaas zonder betekenis
ASTRA RADIATOR KOELVLOEISTOF WAARSCHUWINGSLAMPJE
Dit symbool dat eruitziet als een motor met een ster erin, of een radiator met een asterisk, licht geel / oranje op. Dit gaat branden om aan te geven dat er motorkoelvloeistof/water nodig is. Vul de radiateurkop bij tot het maximale niveau. Check ook even of de fan niet vast en of de v-snaar niet gebroken is.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden