Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent dit dashboard lampje met een ster erin?

In een Opel Astra. Wat moet ik doen?

Picture for question
een jaar geleden
in: Auto's
7.9K
TurfGraver
een jaar geleden
Lijkt mij iets met radiator (koelvloeistof of ventilator).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dezelfde afbeelding kan ik nergens vinden op het www.
Zelfs niet in de originele Opel handleiding die er wel te vinden zijn op de Opel site.
Geen idee welk bouwjaar je hebt maar volgens mij een ouder type?
Dit kwam ik ergens tegen dus plaats ik voor jou dit plaatje...
Koelsysteem

Symbolen met een radiateur met of zonder een ventilator wijzen op een te laag niveau van de koelvloeistof. Het koelwatersysteem is te belangrijk om te
negeren, daar (te lang) negeren van deze waarschuwingen grote gevolgen kan hebben.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 26 juli 2022 16:02: tekst
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Deze b.v.
https://www.google.com/search?q=oranje+lampje+opel+astra&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&prmd=sinv&sxsrf=ALiCzsYZRL1bjEpKr9SkWh9AsdfLBq2YNQ:1658854535562&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiex83agpf5AhUM9aQKHRYoB2AQ_AUoAnoECAIQAg&biw=1280&bih=800&dpr=1.5#imgrc=_URpF6yZtdmMEM Helaas zonder betekenis
ASTRA RADIATOR KOELVLOEISTOF WAARSCHUWINGSLAMPJE
Dit symbool dat eruitziet als een motor met een ster erin, of een radiator met een asterisk, licht geel / oranje op. Dit gaat branden om aan te geven dat er motorkoelvloeistof/water nodig is. Vul de radiateurkop bij tot het maximale niveau. Check ook even of de fan niet vast en of de v-snaar niet gebroken is.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding